+ "Redan är ju laglöshetens hemlighet verksam" 2 Tess 2:7

Lydnad = Herrens Ord

 

Dom.10:10 ”Då ropade Israels barn till HERREN och sade: ”Vi har syndat mot dig, för vi har övergivit vår Gud och tjänat baalerna.”

 

Men HERREN sade till Israels barn: ”När ni blev förtryckta av egyptierna, amoreerna, ammoniterna, filisteerna, sidonierna, amalekiterna och maoniterna, då ropade ni till mig, och jag frälste er från deras hand.

 

Men ni har övergivit mig och tjänat andra gudar. Därför vill jag inte längre rädda er. Gå och ropa till de gudar som ni har utvalt. Må de rädda er i er nöd.”

 

Då sade Israels barn till HERREN: ”Vi har syndat. Gör du med oss det som är rätt inför dina ögon. Men befria oss denna gång.”

 

Därefter skaffade de bort ifrån sig de främmande gudarna och tjänade HERREN. Då kunde han inte längre uthärda att se Israels nöd.”
….

Hebr.12:4 ”Ännu har ni inte gjort motstånd ända till blods i er kamp mot synden.”
……

 

Uppdraget: predika mot synd!

 

Omvändelse i säck och aska!!

 

Lydnad under Herrens profetiska Ord!

 ...............


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kristen Topplista från Jesussajten.se