+ Gästblogg av S-E Sköld: Väckarklockan har ringt. Ta vara på profetiska röster idag!

 
 
 
Pingströrelsen, Guds stora sorgebarn!
 
Saxat från Pingst.nu, skrivet av Pelle Hörnmark, ledare för samfundet Pingst och Pingst ffs:
 
Rådslag

BLOGG | 02 MAJ 2014

 

Nästa helg har Pingströrelsen Rådslag i huvudstaden. Hoppas att er församling planerat att vara med. Er röst och engagemang är av stor betydelse för att Pingst skall utvecklas i rätt riktning och att våra gemensamma verksamheter på bästa sätt kan stödja er församlings dröm och vision.

 

De senaste veckorna har ju varit lite omtumlande efter, enligt min mening, Sidas lite oklara och luddiga motivering till avslag av PMU som ramorganisation. Vi är dock övertygade att den process vi lever i kommer att stärka oss och göra oss än mer dugliga för det stora uppdrag vi lever i. Om Sidas beslut kvarstår så blir det naturligtvis information och samtal om det på Rådslaget.


Lördagens framtidsamtal handlar om framtiden. Vad är nästa steg för Pingst –fria församlingar i samverkan? Från min personliga horisont så tycker jag att vi idag har en bra, stark, sund gemenskap och verksamhet. Men fortfarande har vi inte riktigt lyckats att använda våra gemensamma resurser för Sveriges och världens evangeliserande.

 

 Jag tror att det riktigt stora fortfarande ligger framför oss. Vi står väl samlade för att göra skillnad i världen. Men hur gör vi det? Vad är visionen för oss tillsammans? Vad vill vi uppnå? Vad tror vi Gud tänker när Han ser på oss?

 

Välkommen till drygt 16 timmars gemenskap, intressanta samtal, bön, nattvard och formande av framtiden.

 

"Nästa helg har Pingströrelsen Rådslag i huvudstaden. Hoppas att er församling planerat att vara med. Er röst och engagemang är av stor betydelse för att Pingst skall utvecklas i rätt riktning och att våra gemensamma verksamheter på bästa sätt kan stödja er församlings dröm och vision.....


Lördagens framtidsamtal handlar om framtiden. Vad är nästa steg för Pingst –fria församlingar i samverkan? Från min personliga horisont så tycker jag att vi idag har en bra, stark, sund gemenskap och verksamhet. Men fortfarande har vi inte riktigt lyckats att använda våra gemensamma resurser för Sveriges och världens evangeliserande. Jag tror att det riktigt stora fortfarande ligger framför oss. 
 

Vi står väl samlade för att göra skillnad i världen. Men hur gör vi det? Vad är visionen för oss tillsammans? Vad vill vi uppnå? Vad tror vi Gud tänker när Han ser på oss? Välkommen till drygt 16 timmars gemenskap, intressanta samtal, bön, nattvard och formande av framtiden".
 
 
http://www.pingst.se/viewNavMenu.do?menuID=35&oid=17644
 ...............................
 
Kommentar:
 
Min fråga är: Var finns Guds profeter?  Amos 3:7 "Sannerligen Herren, Herren gör alls intet utan att ha uppenbarat sitt råd för sina tjänare profeterna".
 
2 Krön20:20 "Men tidigt följande morgon drog de ut från Teokas  öken. Och när de drog ut, trädde Josafat fram och sade: "Hör mig, ni av Juda och ni av Jerusalems invånare. Ha tro på på Herren, er Gud, så skall ni ha ro. Och tro på hans profeter, så skall ni bli lyckosamma".
 

Pingströrelsen, men Pelle Hörnmark i täten, gör precis tvärt om: De lyssnar INTE till profeterna, och litar sig därmed inte till Gud -och Hans Ord, för att i stället samla så mycket människotankar som möjligt, för att med dem hålla stora s.k. Rådslag.
 
Domarboken 5:15-16"Bland Rubens ätter hölls stora rådslag. Men varför satt du kvar bland dina fållor och lyssnade till flöjtspel vid hjordarna? Ja, av Rubens ätter fördes stora överläggningar".
 
 
Vad Gud har sagt, och säger till kristenheten i vårt land, och särskilt då till Pingströrelsen, som Han ville använda, är att svåra tider kommer över oss, som en följd av skörden som kommer över oss på grund av vår sådd av oskyldiga barns blod. Det budskapet har Guds Ande sammanfattat i boken OFREDSTIDER, som utkom i december 1991. Och det budskapet har inte ändras på en enda punkt, som en följd av Pingströrelsens kompakta OHÖRSAMHET.
 
S-E Sköld
..............................
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Utdrag från boken OFREDSTIDER, sidan 139-140:

"att Sveriges avfällighet och synd var svår, men det var OHÖRSAMHETEN, när Gud varnade och kallade, som slutligen blev landets fall.

5 Mos. 32:46

Akta på alla de ord
som jag idag

gör till vittnen
mot er.


Jes. 8:2 Herren sade
till mig:

----

Och jag vill ta mig PÅLITLIGA
VITTNEN: Uria och Sakarja,
Jeberkjas son".

2014-05-02 @ 19:04:42
Postat av: S-E Sköld

Saxat från Pelle Hörnmarks blogg: "Lördagens framtidsamtal handlar om framtiden. Vad är nästa steg för Pingst –fria församlingar i samverkan?

Från min personliga horisont så tycker jag att vi idag har en bra, stark, sund gemenskap och verksamhet.

Men fortfarande har vi inte riktigt lyckats att använda våra gemensamma resurser för Sveriges och världens evangeliserande. Jag tror att det riktigt stora fortfarande ligger framför oss".

-----------------------

Osökt kommer den reflektionen: Var finns Gud -och Guds Ande i Pelle Hörnmarks funderingar?! Anden, vinden, blåser VART DEN VILL!

De handlar således om att lyssna in vad Anden har att säga, till församlingarna.

Efter som Anden ALLTID leder de ödmjuka rätt: d.v.s. på Guds väg, är det UPPENBARLIGEN högmodet som söker vägarna på annat sätt; som t.ex. Pelle Hörnmark, enligt vad han själv skriver.

Han vet inte vart han går, och FRAMFÖRALLT INTE var Guds väg går: eftersom han har förkastat dem Gud sänt till det här landet, för att informera honom -och andra ang just detta!

Han försöker ersätta denna information med egen -och andras TANKEKRAFT, människotankar!

2014-05-02 @ 21:25:05
Postat av: Anonym

Hösten 1974, när jag och min familj bodde i Habo, talade Guds Ande till mig: "I en tid som föregår en svår tid i Sverige, med krig och stora svårigheter, skall jag föra dig ut i en uppgift, att förbereda de kristna".

Det uppdraget kom 1986 i mars månad, samtidigt som Evangelistveckan pågick i Jönköping. Vid den tiden bodde vi i Jönköping.

Jag tog upp frågan med Norris Leffler, som då var föreståndare för Pingstförsamlingen i Jönköping, och Jack-Tommy Ardenfors, då föreståndare för smyrnaförsamlingen i Göteborg. Men båda avfärdade det hela, och lät inte frågan/budskapet tas upp på veckan, som var min önskan: fortfarande vet jag, vad jag i så fall skulle ha talat till samlingen där. Gud hade gett mig det.

I december 1991 kom boken OFREDSTIDER ut. Jag skickade den då till bl.a. Jack-Tommy Ardenfors med tanke på det årets Predikantvecka i Filadelfia i Stockholm, men där - hos honom - fanns inget gehör för den.

Vi, Per Sundgren och jag, gick då - på Guds uppdrag - ut själva med den och budskapet, genom att hyra lokaler framförallt i norra Sverige: som Älvsbyn, Boden, Kalix och några platser i Övertorneå. Efter norra försvarslinjen, förstod jag så småningom.

2014-05-03 @ 07:48:29
Postat av: S-E Sköld

Sedan förra hösten, 2013, talar Gud på nytt igen om budskapet i boken OFREDSTIDER, och jag var av det skälet med på Pingströrelsens bönedag i Kalix, med boken och med kopior av de mötesannonser som vi, Per och jag, hade infört i länets två största dagstidningar, från Forum, Folkets hus, i Älvsbyn, Soldathemmet i Boden, Folkets hus i Kalix och några fler platser.

2014-05-03 @ 08:02:50
Postat av: S-E Sköld

Pingstledarna, med Jack-Tommy Ardenfors, Sten-Gunnar Hedin och Pelle Hörnmark i spetsen, har inte bara rivit ned det fäderna, Lewi Pethrus och hans samtida och den efterföljande generationen, med Bo Hörnberg och Carl-Erik Heinerborg i täten, byggt upp,

utan också kastat de ritningar - i Guds Ord - som dessa använde, för att ersätta allt detta med människotankar, kyrkoorganisationer.

2014-05-06 @ 10:30:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kristen Topplista från Jesussajten.se