+ Några viktiga ord i denna sista tid...

En mycket bra undervisning av Lennart Jareteg på Bibelfokus;
 
Citat: 

Det viktigaste
Läser man Bibeln, kommer man inte ifrån att det absolut viktigaste i en människas liv är att se till att hon får vara med i evigheten hos Gud, eftersom alternativet innebär en total katastrof.

 

Detta är ingen tolkning av Bibeln, utan det viktigaste budskapet i hela Bibeln, och dessutom ett väldigt tydligt sådant. Vidare säger Bibeln:

 

Joh 17:3: Detta är evigt liv att de känner dig, den ende sanne Guden, och den som du har sänt, Jesus Kristus.

 

Joh 14:6: Jesus sade till honom: ”Jag är vägen och sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig.”

 

Joh 6:44: Ingen kan komma till mig [Jesus], om inte Fadern som har sänt mig drar honom, och jag skall låta honom uppstå på den yttersta dagen.

..............
 
Läs gärna hela inlägget på:
 
............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kristen Topplista från Jesussajten.se