+ Låt ingen bedra oss med skenfagert tal!


Kära syskon!  .... I bedrägeriets tider:

Vi har fått ett uppdrag från Herren och måste förbli det uppdraget trogna - att ÄLSKA Honom av hela vårt hjärta  betyder att vi ÄLSKAR Sanningen.

Guds Ord beskriver vårt uppdrag utan krumbukter och rakt på sak. Det råder ingen förvirring här, inte!

Så - vad säger Skriften?

A) Matt.24:23 "Om någon då säger till er: Se här är Messias, eller: Där är han, så tro det inte.

Ty FALSKA messiasgestalter och FALSKA profeter skall träda fram och göra stora tecken och under för att om möjligt bedra även de utvalda.

Jag har nu sagt er detta i förväg. Om de alltså säger till er: Han är i öknen, så gå inte dit, eller: Han är i de inre rummen, så tro det inte."
...............

B) 1Tim.4:1 "Men Anden säger tydligt att i de sista tiderna kommer somliga att avfalla från tron och hålla sig till villoandar och till onda andars läror."
..............

C) Apg.26:15 "Jag sade: Vem är du, Herre? Och Herren svarade: Jag är Jesus, den som du förföljer.

Men stig upp och stå på fötterna! Ty jag har visat mig för dig för att utse dig till tjänare och VITTNE, både till vad du har sett och till det jag kommer att visa dig, när jag räddar dig undan ditt eget folk och undan hedningarna.

Till dem sänder jag dig, för att DU SKALL ÖPPNA DERAS ÖGON, SÅ ATT DE VÄNDER SIG FRÅN MÖRKER TILL LJUS, från Satans makt till Gud.

Så skall ni genom tron på mig få syndernas förlåtelse och arvslott bland dem som är helgade.

Därför, konung Agrippa, blev jag inte olydig mot den himmelska synen, utan jag har predikat först i Damaskus och i Jerusalem och hela Judeen och sedan ute bland hedningarna, att de skall ÅNGRA SIG OCH OMVÄNDA SIG TILL GUD och göra sådana gärningar som hör till omvändelsen."
................

D) Ef.2:1 "Också er har Gud gjort levande, ni som var DÖDA genom era överträdelser och synder.

Tidigare levde ni i dem på den här världens vis och följde härskaren över luftens välde, den ande som nu är verksam i olydnadens söner.
 
Bland dem var vi ALLA en gång, när vi följde våra syndiga begär och gjorde vad köttet och sinnet ville. Av naturen var vi vredens barn, vi liksom de andra.

Men Gud som är rik på barmhärtighet har älskat oss med så stor kärlek, också när vi ännu var döda genom våra överträdelser, att han har gjort oss levande tillsammans med Kristus. Av nåd är ni frälsta.

Ja, han har uppväckt oss med honom och satt oss med honom i den himmelska världen, i Kristus Jesus, för att i kommande tider visa sin överväldigande rika nåd genom godhet mot oss i Kristus Jesus.

Ty av nåden är ni frälsta genom tron, inte av er själva, Guds gåva är det, inte på grund av gärningar, för att ingen skall berömma sig."
.....................

E) Joh.8:31 "Jesus sade till de judar som hade satt tro till honom:

"OM NI FÖRBLIR I MITT ORD, är ni verkligen mina lärjungar, och NI SKALL FÖRSTÅ sanningen, och SANNINGEN skall göra er fria."
.................

Låt ingen bedra oss med skenfagert tal!
........................


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kristen Topplista från Jesussajten.se