+ Vårt ansvar mot villfarelse - att rannsaka skrifterna noga!

Något att tänka på i den yttersta tiden:

Matt.18:1
" I samma ögonblick kom lärjungarna fram till Jesus och frågade: "Vem är störst i himmelriket?"

Då kallade han till sig ett barn och ställde det mitt ibland dem och sade:

"Amen säger jag er: Om ni inte omvänder er och blir som barn, kommer ni inte in i himmelriket. Den som ödmjukar sig som detta barn, han är den störste i himmelriket.

Och den som tar emot ett sådant barn i mitt namn, han tar emot mig.

Men den som förleder en av dessa små som tror på mig, för honom vore det bättre att en kvarnsten hängdes om hans hals och han sänktes i havets djup.

Ve över världen som förför. Förförelser måste komma, men ve den människa genom vilken förförelsen kommer."
....................................

Så - låt ingen bedra oss!
........

Här kan man läsa Lennart Jaretegs utmärkta undervisning om bedrägerier i den yttersta tiden på BibelFokus.se:

http://bibelfokus.se/mediaspelare

................

Kommentarer
Postat av: Hulda

angående villfarelse Deborah



Nu vill Stanley Sjöberg fylla vårt land med muslimer



http://www.webbkyrkan.com/site_flash/blogg/2010/september/muslimska-invandrare-ska-valkomnas-till-sveri.html

2011-10-24 @ 08:13:55
URL: http://hulda777.wordpress.com/
Postat av: Deborah

Nils! Tack för ditt inlägg och din sunda reaktion. ... Vi är kallade av Herren att hålla oss på den smala vägen och inte låta några träldomsok läggas på oss. ... Jag vill hålla mig till ert oförfalskat evangelium utan diverse tillägg, som tar bort blicken från Herrens verk på korset. ... Vi har lidande och förföljelse att se fram emot men Herren har ett svar från Ordet i Matt.5:43... "Ni har hört att det är sagt: Du skall älska din nästa och hata din ovän. Jag säger er: Älska era ovänner och be för dem som förföljer er. Då är ni er himmelske Faders barn." .... ...... Mvh Nils!

2011-10-24 @ 09:54:48
Postat av: Deborah

Kära syskon! En liten fundering... Eftersom vi har blivit ålagda av Herren, att pröva olika budskap oberoende vem de kommer ifrån, så är det viktigt att inte tappa FOKUS. .... Just nu handlar det om att pröva förkunnelsen från Eddie Chumney, om den stämmer med Ordet eller ej.... Det tragiska är, att många väljer ett subjektivt sätt att förhålla sig till den prövningen i stället för att prioritera ett Bibliskt Sätt att hantera frågan.... Man försvarar en människa (Eddie Chumney) och anklagar en annan, som här Lennart Jareteg, i stället för att sakligt med Ordets hjälp undersöka E. Chumneys budskap. ... Det borde ligga i fokus -> vad säger Ordet? ... Och inte hur 'sårad' någon 'känner sig' i ett visst läger (uppbackad av påhejare.) Vi måste Alla böja oss för Herrens vilja - ingen undantagen. ... Att leta efter syndabockar löser ingenting. .... Mvh.

2011-10-24 @ 11:25:43
Postat av: Deborah

Nils! Håller helt med dig. Jag sorger över utvecklingen, eftersom precis som du säger, så kunde aletheia tjäna Herren och bygga upp Kristi Kropp i stället för att låta sig besås av främmande läror. .... Men! Herren har alltid en väg ut ur mörkret och då får vi tillsammans hjälpas åt att färdas på den vägen, lyfta upp sargade syskon ur dikena och proklamera seger! .... Fullborda kallelsen och - behålla fältet! ...... Varma hälsningar Nils, vi fortsätter!

2011-10-24 @ 13:13:24
Postat av: Lennart Svensson

Hej!



Håller med Er bägge!

Gud välsigne Er.

Jag hann läsa Nils sista kommentar på Aletheia

innan den togs bort.

Roligt att Du skriver här Deborah!



Mvh Lennart S

2011-10-26 @ 22:04:01
Postat av: Deborah

Lennart! .... Roligt att Du också skriver här! Vi fortsätter - varma hälsningar! .... :-D

2011-10-27 @ 07:24:27
Postat av: Lennart Svensson

Hej Deborah!



Jag läste Dina senaste kommentarer på Kjells blogg.

Helt underbara!

Hade jag varit nyfrälst hade jag velat bli undervisad av Dig.

Jag blir riktigt upprörd över att herr MTC kastat ut Dig.

Att han kastat ut mig, kan jag ta.

Men Dig, som förkunnar ett så rent evangelium fyllt av Den Helige Ande!

Samtidigt är det bra, för det visar att det är en annan ande än Den Helige Ande som råder på Aletheia.



Roligt att Nils skriver hos Kjell också.



Med mycken vänlig hälsning!



L.S

2011-10-27 @ 21:56:32
Postat av: Deborah

Lennart!



Roligt och ÄRA till Herren, att du blir uppbyggd!



Jag skriver en ny bloggpost med några av mina kommentarer, som ibland tas bort och på det sättet inte får en möjlighet att bygga upp andra. :-D



Varma hälsningar!

......................................................

2011-10-28 @ 10:08:40
URL: http://deborah7.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kristen Topplista från Jesussajten.se