+ En Nyårshälsning inför 2012....

Kära syskon i Herren och alla som söker Gud! ... Läs Skriften och glöm ej att...
  
 ..... klockan slår snart 12:00! .......


Kol. 1:9

"Från den dag vi hörde om det, har vi därför inte upphört att be för er. Vår bön är att ni skall uppfyllas av kunskap om hans vilja, med all andlig vishet och insikt, så att ni kan leva värdigt Herren och i allt behaga honom, när ni bär frukt i alla slags goda gärningar och växer till i kunskapen om Gud.

Hans härlighets makt skall då styrka er och ge er all kraft till att vara uthålliga och tåliga i allt. Med glädje skall ni då tacka Fadern, som har gjort er värda att få del i det arv som de heliga har i ljuset. Han har frälst oss från mörkrets välde och fört oss in i sin älskade Sons rike.

I honom är vi friköpta och har fått förlåtelse för våra synder. Han är den osynlige Gudens avbild, förstfödd före allt skapat.

Ty i honom skapades allt i himlen och på jorden, det synliga och det osynliga, tronfurstar och herradömen, makter och väldigheter. Allt är skapat genom honom och till honom.

Han är till före allting, och allt består genom honom. Han är huvudet för sin kropp, församlingen. Han är begynnelsen, den förstfödde från de döda, för att han i allt skulle vara den främste. Ty Gud beslöt att låta hela fullheten bo i honom och genom honom försona allt med sig, sedan han skapat frid i kraft av blodet på hans kors - frid genom honom både på jorden och i himlen.

Också ni som en gång var främmande för Gud och genom ert sinnelag och genom era onda gärningar hans fiender, också er har han nu försonat med sig, när han i sin jordiska kropp led döden.

Han vill låta er träda fram inför sig heliga, fläckfria och oförvitliga, om ni verkligen står fasta och väl grundade i tron och inte låter er rubbas från hoppet i det evangelium som ni har hört och som har predikats för allt skapat under himlen och som jag, Paulus, har blivit satt att tjäna."
.........................................

VARMA HÄLSNINGAR! ...    Deborah    :-)


Kommentarer
Postat av: Lennart Svensson

Hej Deborah!



Tack för dina varma ord på Berdnt:s sida.



Fantastisk senaste kommentar av Dig där!

Likaså av Antonia. Underbart att Herren har två så härliga systrar som är frälsta av tro.



Roligt att Du skriver hos Berdnt. Du är en viktig röst för Herren i dessa tider.

Har alltid älskat Dina kommentarer på Aletheia och hos Berdnt.

Bry dig inte om de som klagar på din stilistik, när Du skriver lite komprimerat ibland.

Jag menar, det är ju din originella stil, som Herren givit dig, ha-ha. Jag har ALDRIG haft några problem med Din stil, det blir mäktigt, och du får sagt mycket och det viktiga kommer fram.

Jag har ALLTID upplevt Den Helige Ande i dina kommentarer och som en friskt rinnande levande vatten, som jag brukar säga.

Samtidigt har Du Guds Kärlek i dina Ord.



Jag tror Den Helige Ande har låtit mig förnimma lite vad som kommer att ske, med början nu 2012.

Satan kommer nu att mejsla ut sin plan för kommande förföljelse av Guds barn och det kommer att födas inifrån "kristenheten" självt.

Jan-Åkes och Lim-U:s "hink och spade" kommentarer när vi prövar MTC:s läror, skrämde mig faktiskt och det var som en liten försmak av hur det ska bli när Anti-krist träder fram.

Just Jan-Åkes attityd oroar mig; ung,



-Ja-ja, vi får väl låta det gå och sedan se hur det blir. Inte in och rycka i gräset i förtid.



Och givetvis snabbt hoppar MTC in och lovprisar Jan-Åke för just det visa Guds-Ordet.

MTC strör ordet "Pröva-pröva" generöst omkring sig innan han predikar.

Det vaggar in publiken i en säkerhet och trygghet, i en slags hypnos, För en sådan förtroende-ingivande talare, kommer ju inte åhörarna vilja pröva sen, ELLER HUR? Så smart, sååå smart upplägg.

Det skulle ju vara RIKTIGT OHÖVLIGT att göra det då, eller hur?



Deborah, tänk om Internet hade funnits när LO och Ulf Ekman började för 30 år sedan och sådana som Antonia och Du funnits då och kunde gå ut och varna.

TÄNK, tänk, vad många människor som kunde räddats undan skador från den läran!

Jag ville själv gå med hos LO i Uppsala 1998.

Men de ville inte ha mig, så de slängde ut mig, ha-ha! Underbart!



Jag kommer att följa Dina och Antonias kommentarer hos Berdnt.

Om Du vill, så kan du hälsa till signaturen "Gabriella" där hos Berdnt att jag tänker fortsätta att be för hennes son "Elia", som blev vårt bönesvar.



God Fortsättning Deborah!



mvh Lennart

2012-01-05 @ 09:56:24
Postat av: Deborah

Lennart, broder! Tack för dina varma ord. ... Jag tycker absolut att du ska skrivs hos Berndt! ... Alla väntar på dina kommentarer, låt inte fienden mota bort dig. ... Du behövs nu på Berndts blogg mer än någonsin! ... Varma hälsningar! ...... Titta in hit - vi fortsätter! :-)

2012-01-05 @ 19:25:50
Postat av: HL

Hej Deborah!



Jag tror du gör helt rätt som slutar skriva på Berndts blogg. Har själv slutat med det eftersom det salt som funnits mist sin sälta. Det börjar likna ankdamm, tyvärr.



Vi ber för alla de heliga...



HL

2012-01-19 @ 14:29:41
Postat av: Deborah

HL, broder! ... Vi vet att det finns ert pris att betala och vi har samma väg som Vår Herre att fullfölja... Vi ska be för dem som förtalar oss och - vi fortsätter framåt! ... Hellre ensam i öknen än ... Varma hälsningar! ... Du är alltid välkommen att skriva här. :-)

2012-01-19 @ 15:21:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kristen Topplista från Jesussajten.se