+ Guds barn bör förvalta himmelrikets nycklar!

Vittnesbörd och profetia - det är vad alla behöver! Allt som fördunklar Herren Jesus måste bort. Det är inte vår agenda som gäller. Bibeln handlar om strid mellan mörkrets rike och ljusets rike. Om mörkret försöker att nästla sig in - då är det andlig strid som gäller! (2Kor.10:3 ff.)

Matt.10:34 "I skolen icke mena att jag har kommit för att sända frid på jorden. Jag har icke kommit för att sända frid, utan svärd. Ja, jag har kommit för att uppväcka söndring, så att 'sonen sätter sig upp mot sin fader och dottern mot sin moder och sonhustrun mot sin svärmoder, och envar får sitt eget husfolk till fiender'.
Den som älskar fader eller moder mer än mig, han är mig icke värdig, och den som älskar son eller dotter mer än mig, han är mig icke värdig; och den som icke tager sitt kors på sig och efterföljer mig, han är mig icke värdig.
Den som finner sitt liv, han skall mista det, och den som mister sitt liv, för min skull, han skall finna det. -
Den som tager emot eder, han tager emot mig, och den som tager emot mig, han tager emot honom som har sänt mig."
..........................
Börjar vi resonera på andens område i stället för att älska Herren mer än människor och lyda, då slösar vi bort himmelrikets nycklar - Andens ämbete - som Herren Jesus har anförtrott åt oss till att PROKLAMERA att endast Frälsaren Herren Jesus, Messias, är kungars Kung!

Och att vi skall VÄLJA att predika evangelium för alla till omvändelse från synd och till evigt liv!
..........................
http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=174081


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kristen Topplista från Jesussajten.se