+ Herren Jesus, vår Gud, är en evig klippa!

Med bevis ur både Mose lag och ur profeterna!!!


5 MOSEBOK 32:3 "Ty HERRENS NAMN vill jag förkunna; ja, giv ära åt vår Gud. VÅR KLIPPA - ostraffliga är hans gärningar, ty alla hans vägar är rätta. En trofast Gud och utan svek, rättfärdig och rättvis är han."
..... 

2Sam.23:2-3 "Herrens JHWH's Ande har talat genom mig; Israels Gud har så sagt, Israels klippa har så talat till mig: "Den som råder över människorna rätt, den som råder i Guds fruktan, ..."
.......
1Kor.10:1 "Ty jag vill säga eder detta, mina bröder: Våra fäder voro alla under molnskyn och gingo alla genom havet; alla blevo de i molnskyn och i havet döpta till Moses; alla åt de samma andliga mat, och alla drack de samma andliga dryck - DE DRACK NÄMLIGEN UR EN ANDLIG KLIPPA, SOM ÅTFÖLJDE DEM, OCH DEN KLIPPAN VAR KRISTUS.
.......

1Petr.2:6 "Det heter nämligen på ett ställe i skriften: "Se, jag lägger i Sion en utvald, dyrbar hörnsten, och den som tror på den skall icke komma på skam."
För eder, I som tron, är stenen alltså dyrbar, men för sådana som icke tro "har den sten som byggningsmännen förkastade blivit en hörnsten", som är "en stötesten och en klippa till fall". Eftersom de icke hörsamma ordet, stöta de sig; så var det ock bestämt om dem."
.......

Apg.28:22 "Men vi finna skäligt att du låter oss höra huru du tänker. Ty om det partiet är oss bekant att det allestädes mötes med gensägelse. Sedan utsatte de en viss dag för honom, och på den kommo ännu flera till honom i hans härbärge.

Då vittnade han för dem om Guds rike och utlade vad därtill hör, och FÖRSÖKTE ATT ÖVERTYGA DEM I FRÅGA OM JESUS, MED BEVIS UR BÅDE MOSE LAG OCH UR PROFETERNA; DÄRMED HÖLL HAN PÅ MED FRÅN MORGONEN ÄNDA TILL AFTONEN.

Och somliga läto övertyga sig av det som han sade, men andra trodde icke. Och då de icke kunde komma överens med varandra, gingo de sin väg, och därvid sade Paulus allenast detta ord: "Rätt talade den helige Ande genom profeten JESAJA till edra fäder, när han sade: 'Gå åstad och säg till detta folk: Med hörande öron skolen I höra, och dock alls intet förstå, och med seende ögon skolen I se, och dock alls intet förnimma.

Ty detta folks hjärta har blivit förstockat; och med öronen höra de illa, och sina ögon hava de tillslutit, så att de icke se med sina ögon eller höra med sina öron eller förstå med sina hjärtan och omvända sig och bliva helade av mig'
Det mån I därför veta: till hedningarna bar denna Guds frälsning blivit sänd; de skola ock akta därpå."
..........

Psalt.18:31 (18:32)
"Ty vem är Gud förutom HERREN, och vem är EN KLIPPA utom vår Gud?"
...........

JESAJA 26:4
"Förtrösta då på HERREN till evig tid; ty HERREN, HERREN är en evig klippa."
......

JESAJA 48:11
"För min egen skull, ja, för min egen skull gör jag så, ty huru skulle jag kunna låta mitt namn bliva ohelgat? Jag giver icke min ära åt någon annan.

Hör på mig, du Jakob, du Israel, som jag har kallat. JAG ÄR det; JAG ÄR den förste och JAG ÄR ock den siste.
Min hand har lagt jordens grund, och min högra hand har utspänt himmelen; jag kallar på dem, då stå de där båda."
........

Joh.8:21
"Åter sade han till dem: "Jag går bort, och I skolen då söka efter mig; men I skolen dö i eder synd. Dig jag går, dit kunnen I icke komma." Då sade judarna: "Icke vill han väl dräpa sig själv, eftersom han säger: ‘Dit jag går, dit kunnen I icke komma'?"

Men han svarade dem: "I ären härnedifrån, jag är ovanifrån; I ären av denna världen, jag är icke av denna världen.
Därför sade jag till eder att I skullen dö i edra synder; ty om I icke tron att JAG ÄR DEN JAG ÄR, så skolen I dö i edra synder."
Då frågade de honom: "Vem är du då?" Jesus svarade dem: "Det som jag redan från begynnelsen har uttalat för eder.
Mycket har jag ännu att tala och att döma i fråga om eder
. Men han som har sänt mig är sannfärdig, och vad jag har hört av honom, det talar jag ut inför världen." Men de förstod icke att det var om Fadern som han talade till dem.
Då sade Jesus: "När I haven upphöjt Människosonen, då skall ni förstå att JAG ÄR DEN JAG ÄR, och att jag icke gör något av mig själv, utan talar detta såsom Fadern har lärt mig."
.............

2 MOSEBOK 3:13 "Då sade Mose till Gud: "När jag nu kommer till Israels barn och säger till dem: ‘Edra fäders Gud har sänt mig till eder', och de fråga mig; ‘Vad är hans namn?', vad skall jag då svara dem?"
GUD sade till Mose: "JAG ÄR DEN JAG ÄR." Och han sade vidare: "Så skall du säga till Israels barn: ‘Jag är' har sänt mig till eder."
..................


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kristen Topplista från Jesussajten.se