+ Jesusmanifestationen: skapar förvirring genom sammanblandning. Gör inte främmande läror rumsrena!

Jesusmanifestationen är ett människoverk.
 
 
Det ser fromt ut men ger felaktiga signaler: den nicenska trosbekännelsen borde inte vara den gemensamma nämnaren.
 
Den grunden är otillräcklig.
 
Endast de som håller Förbundet, är pånyttfödda, och har Skriften som sitt ENDA rättesnöre har en gemensam grund att stå på.
 
JEREMIA 23:10
 
"Ty landet är fullt av äktenskapsbrytare. 
Under förbannelse ligger landet sörjande, 
och betesmarkerna i öknen är förtorkade. 
Man inriktar sig på att göra ont och har sin styrka i orättfärdighet. 

Ty både profeter och präster är gudlösa. 
Även inne i mitt hus finner jag deras ondska, 
säger HERREN. 
 
Därför skall deras väg bli för dem som hala stigar i mörkret. 
De skall drivas bort och där skall de falla. 
Ty jag skall låta olycka drabba dem det år deras straff kommer, säger HERREN.
 
Också hos Samarias profeter har jag sett dåraktiga ting: 
De profeterade i Baals namn och förde mitt folk Israel vilse. 
 
Och hos Jerusalems profeter har jag sett förskräckliga ting. 
De begår äktenskapsbrott och ljuger, de uppmuntrar dem som gör ont 
så att ingen skall vända om från sin ondska
."
...........................
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kristen Topplista från Jesussajten.se