+ För Herrens folk gäller 5 Mosebok 18!

Jag bifogar en utomordentligt bra, bibliskt förankrad sida BibelFokus, som varnar för avfallet.

http://www.bibelfokus.se/
....................

Citat ur  "S:ta Clara kyrka, Ekman, katolicism och eukaristisk tillbedjan"

(...)   Låt varna er!

Varför skriver jag då om detta? Jo, jag vill varna för att så mycket som doppa tårna i denna flod av orent vatten. Jag vill varna för att hoppa på detta ekumeniska tåg som har Rom som slutstation. Jag tror det slutar i bundenhet och slaveri!

Katolsk tro är inte evangelium! Katolsk tro är inte ett barnaskap hos Gud och en trons vila! Katolsk tro äger inte en förvissning om frälsning! Katolsk tro har aldrig varit och är än mindre idag en helt bibliskt förankrad tro.

Är det en biblisk tro du söker, så lämna alla dessa sammanhang som går den nya ekumenikens väg!

(slut citat)

....................................................

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=243000


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kristen Topplista från Jesussajten.se