+ Sant eller...falskt?

Dagen skrev den 2008-02-05 kl.15.00, alltså för bara fyra veckor (!) sedan att:


Citat: "Färre präster och ordensfolk i Katolska kyrkan"


Antalet präster och nunnor inom Katolska kyrkan fortsätter att minska.
Tappet är så stort att de som tillkommer inte lyckas ersätta alla de som dör eller lämnar det vigda livet, skriver BBC."
(slut citat)

http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=149400
.........

MATT.5:8  "SALIGA ÄR DE RENHJÄRTADE, TY DE SKALL SE GUD."

Luk 12:32-40 "Frukta icke, du lilla hjord; ty det har behagat eder Fader att giva eder riket.
Sälj vad ni äger och ge allmosor; skaffa eder penningpungar som icke nöts ut, en outtömlig skatt i himmelen, dit ingen tjuv når, och där man icke fördärvar. Ty där eder skatt är, där komma ock edra hjärtan att vara.


Ha edra länder omgjordade och edra lampor brinnande. Och var ni lika tjänare som vänta på att deras herre skall bryta upp från bröllopet, för att strax kunna öppna för honom, när han kommer och klappar.

Saliga är de tjänare som deras herre finner vakande, när han kommer.
Sannerligen säger jag eder: Han skall fästa upp sin klädnad och låta dem taga plats vid bordet och själv gå fram och betjäna dem. Och vare sig han kommer under den andra nattväkten eller under den tredje och finner dem så göra - saliga är de då.

Men det förstår ni väl, att om husbonden visste vilken stund tjuven skulle komma, så tillstadde han icke att någon bröt sig in i hans hus. Så var ock ni redo ty i en stund då ni icke väntar det skall Människosonen komma."
...............

Dom.7:2-7 "Men HERREN sade till Gideon: "Folket som har följt dig är för talrikt för att jag skulle vilja giva Midjan i deras hand; ty Israel kunde då berömma sig mot mig och säga: 'Min egen hand har frälst mig.'

Låt därför nu utropa för folket och säga: Om någon fruktar och är rädd, så må han vända tillbaka hem och skynda bort ifrån Gileads berg." Då vände tjugutvå tusen man av folket tillbaka, så att allenast tio tusen man stannade kvar.

Men HERREN sade till Gideon: "Folket är ännu för talrikt; för dem ned till vattnet, så skall jag där göra ett urval av dem åt dig. Den om vilken jag då säger till dig: 'Denne skall gå med dig', han får gå med dig, men var och en om vilken jag säger till dig: 'Denne skall icke gå med dig', han får icke gå med."


Så förde han då folket ned till vattnet. Och HERREN sade till Gideon: "Alla som läppja av vattnet, såsom hunden gör, dem skall du ställa för sig, och likaså alla som falla ned på knä för att dricka." Då befanns antalet av dem som hade läppjat av vattnet, genom att med handen föra det till munnen, vara tre hundra man; allt det övriga folket hade fallit ned på knä för att dricka vatten.

Och HERREN sade till Gideon: "Med de tre hundra män som hava läppjat av vattnet skall jag frälsa eder och giva Midjan i din hand; allt det andra folket må begiva sig hem, var och en till sitt."
......
"Den som har öra, han höre..."
......
http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=150578


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kristen Topplista från Jesussajten.se