+ Pingstdagen: beklädda med kraft från höjden - till tjänst! - Luk.24

 
Lukas 24:44
 
"Och han sade till dem: "Detta är vad jag sade till er, medan jag ännu var hos er:
Allt måste uppfyllas som är skrivet om mig i Mose lag, hos profeterna och i psalmerna."
 
Sedan öppnade han deras sinnen, så att de förstod Skrifterna.
 
Och han sade till dem: "Det står skrivet att Messias skall lida och på tredje dagen uppstå från de döda, och att omvändelse och syndernas förlåtelse skall predikas i hans namn för alla folk, med början i Jerusalem.
 
Ni är själva vittnen om detta. Och se, jag skall sända er vad min Fader har lovat.
 
Men ni skall stanna här i staden, tills ni har blivit beklädda med kraft från höjden."
.................
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kristen Topplista från Jesussajten.se