+ Evangelii sanning!

Detta är evangelium – omvändelse från synd till sanningen och uttåg ur mörkrets rike:

 

Ef.2:2

”Tidigare levde ni i dem på den här världens vis och följde härskaren över luftens välde, den ande som nu är verksam i olydnadens söner.”

 

Apg.26:14

”Vi föll alla till marken, och jag hörde en röst som sade till mig på hebreiska:

 

‘Saul, Saul, varför förföljer du mig? Det är hårt och smärtsamt för dig att sparka mot udden.’

 

Jag sade: ‘Vem är du, Herre?’ Och Herren svarade: ‘Jag är Jesus, den som du förföljer. Men stig upp och stå på fötterna! Ty jag har visat mig för dig för att utse dig till tjänare och vittne, både till vad du har sett och till det jag kommer att visa dig, när jag räddar dig undan ditt eget folk och undan hedningarna.

 

Till dem sänder jag dig, för att du skall öppna deras ögon, så att de vänder sig från mörker till ljus, från Satans makt till Gud.

 

Så skall ni genom tron på mig få syndernas förlåtelse och arvslott bland dem som är helgade.’”

 

Kol.1:13

”Han har frälst oss från mörkrets välde och fört oss in i sin älskade Sons rike.”

 

1 Petr.2:9

”Men ni är ett utvalt släkte, ett konungsligt prästerskap, ett heligt folk, ett Guds eget folk, för att ni skall förkunna hans härliga gärningar, han som har kallat er från mörkret till sitt underbara ljus.”
….

 

Herren har fördelat ansvaret för Sin Församling till lemmarna, för att ingen ”surdeg” ska ödelägga Hans verk.

..............

1Joh.4:1

”Mina älskade, tro inte alla andar utan pröva andarna om de kommer från Gud. Ty många falska profeter har gått ut i världen.”
…………….

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kristen Topplista från Jesussajten.se