+ Bibelns dag - hurra! ... (?)

Bibelns dag firas - ekumeniskt (?), TV sänder en Gudstjänst från Bjärka Säby....

Bibelsällskapet står bakom arrangemanget. Rubrikerna på Bibelsällskapets hemsida är bl.a. följande:

  • Översätta Bibeln
  • Sprida Bibeln
  • Använda Bibeln
  • Om Bibeln

  • Och vilka sitter med i Bibelsällskapet? Låt se:

    ...Huvudmannarådet:

    http://www.bibelsällskapet.se/om-oss/organisation/huvudmannarad/

    ...Styrelsen:

    http://www.bibelsällskapet.se/om-oss/organisation/styrelse/



    ..........................................................................................

    Nu när jag kan läsa och har fått Bibeln översatt, så sprider jag den och - använder den! 

    Helt enligt 'riktlinjerna':

    2Kor.6:14 "Gå inte som omaka par i ok med dem som inte tror. Vad har väl rättfärdighet med orättfärdighet att göra? Eller vad har ljus gemensamt med mörker?

    Hur kan Kristus och Beliar komma överens? Eller vad kan den som tror dela med den som inte tror?

    Vad kan ett Guds tempel ha för gemenskap med avgudarna? Vi är den levande Gudens tempel, ty Gud har sagt:

    Jag skall bo hos dem och vandra med dem, och jag skall vara deras Gud, och de skall vara mitt folk.


    Därför säger Herren: Gå ut från dem och skilj er från dem och rör inte vid något orent. Då skall jag ta emot er, och jag skall vara er Fader, och ni skall vara mina söner och döttrar, säger Herren, den Allsmäktige."

    ....................................................... 


    http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=294713


    Kommentarer
    Postat av: Hulda

    Detta är så ledsamt. Peter Halldorf har blivit en eukaristisk människa fullt ut nu. Se sista länkarna i sista kommentaren



    http://hulda777.wordpress.com/skriv-ditt-boneamne-har/

    Postat av: Deborah

    Hulda!



    Tyvärr...



    Det har gått långt.



    Jag hittade denna länk:



    http://blogg.svenskakyrkan.se/akebonnier/2011/04/28/sten-gunnar-hedin-anders-arborelius-och-peter-halldorf/



    ..................

    2012-01-22 @ 16:51:49
    Postat av: Hulda

    http://youtu.be/y8htL9OLbSY



    frimurarbibel

    Postat av: Ingela

    Jag förstår inte all Halldorf fortfarande kallas pingstpastor, och inte heller hur de kan hålla på med ikoner och eukaristi utan att fler genomskådar vad det handlar om.



    Det känns som om sverges frikyrkor generellt drivs av någon sorts dåligt samvete gentemot 'de historiska kyrkorna' (som om inte läsare och döpare vore historiska).



    På samma sätt upplever jag att vissa beter sig gentemot islam.



    Har vi anammat new agearnas ledord, att all 'separation' är av ondo?

    2012-01-31 @ 06:19:51
    Postat av: Deborah

    Hej Ingela! ... Roligt att du tittar in! ... Jo, det har gått långt... Suck. Men vi vet på Vem vi tror! Det är bara att fortsätta och predika Ordet. ... Du har mycket bra inlägg med sunda iakttagelser. Kul att jag får säga det till dig nu, för annars hinner jag inte med annat än att bemöta allt elände. ... Separation är däremot ordinerat av Herren själv - LJUS kan ju inte förenas med mörker! Så det är bara att dra ut från orena sammanhang. ..... Hör gärna av dig i fortsättningen! ... Varma hälsningar! :-)

    2012-01-31 @ 15:00:20

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0
    Kristen Topplista från Jesussajten.se