Del 1 - Pröva själv: vad vet du om Infiltration?

En varningens flagga för infiltration:

1) Har du blivit FÖRVIRRAD i bloggvärlden någon gång?

2)
Har du läst motstridiga budskap och ekvationen går inte ihop, då det plötsligt dyker upp bloggare som förkunnar BÅDE-OCH?

3) Har du sett NYA bloggar som luckrar upp Guds Ord och flirtar med katolicismen?

4) Då skall du se upp! ... (se längre ner bifogade Youtube-länkar i ämnet)

Din 'gode vän' kan mycket väl vara en jesuit - en trogen påvesoldat, som har svurit att bekämpa reformationen till varje pris och enligt "Ändamålet helgar medlen."

Matt.24:3 "När Jesus sedan satt på Oljeberget och lärjungarna var ensamma med honom, gick de fram till honom och frågade: "Säg oss: När skall detta ske, och vad blir tecknet på din återkomst och den här tidsålderns slut?"

Jesus svarade dem: "Se till att ingen bedrar er. Ty många skall komma i mitt namn och säga: Jag är Messias, och de skall leda många vilse."
...............................



Jag klistar in citat och sedan länken om den falska ekumeniken:

Citat: "Vi bör också vara medvetna om att den katolska kyrkan har satsat på utbildning under flera hundra år. Den har sina egna skolor och universitet i hela världen, men den har också under en längre tid fått in sina män och kvinnor på skolor och universitet i protestantiska områden.

Man strävar efter att få sina män och kvinnor på positioner där de kan delta i beslutsfattandet och på så sätt påverka den religiösa och politiska utvecklingen efter sitt eget mönster.

Låt oss ta med ett par uttalanden från deras egna källor som bekräftar detta. Det uttrycks bl.a. på följande sätt:

"Alla katoliker måste bli aktiva element i det dagliga politiska livet i det land där de bor. Alla katoliker måste utöva sin makt för att bidra till att nationens grundlagar formas efter den sanna kyrkans principer."4


!!! Opus Dei och Jesuiterna
är grupper inom den katolska kyrkan, som arbetar mycket medvetet för att infiltrera andra samfund, skolor osv.


I den fullständiga jesuiteden läser vi om hur dessa specialtränade katoliker blir uppmanade "att vara en kalvinist bland kalvinister, en protestant bland protestanter, och till och med en jude bland judar"... "för att om möjligt samla all information till nytta för din orden (påvens orden) som en trofast påvens soldat."5


Som lutheran, pingstvän, adventist eller baptist kommer Vatikanens infiltratörer att ha möjlighet att få inflytande och positioner i dessa församlingar. Detta vill efterhand ge dem möjlighet att påverka utvecklingen efter katolskt mönster. Ser vi den trenden i kyrkornas liv idag?


Den katolska kyrkans frontkämpar, jesuiterna, svär en ed, där de uttrycker att de är villiga att arbeta för påven i de länder dit de kommer och var och en lovar att "göra sitt yttersta för att utrota de hedniska, protestantiska eller liberala doktrinerna och förstöra all deras förmenta statsmakt, kunglig eller av annan art."6

Här ser vi hur den katolska kyrkan medvetet försöker att förstöra protestantismen och nationernas självständighet. Ser vi denna utveckling i dag?


SKÅPKATOLIKER


Många medel tas i bruk för att skapa enhet. "Ulvar i fårakläder" och "skåpkatoliker" är beteckningar som kan ge en föreställning om hur flera danska statskyrkopräster under lång tid har arbetat målmedvetet och systematiskt genom ett exklusivt, slutet brödraskap för att införa katolsk tankegång, filosofi och teologi i den danska folkekirken (statskyrkan i Danmark).1


I Aftenposten 16 mars 1994 omtalas en norsk organisation under rubriken "Medieskygg orden för präster och lekmän". I denna orden önskar man förnya kyrkan inifrån. Mottot är det latinska "Ordo Crucis" (Korsets Orden) och man arbetar med att införa bikt och nattvardspraxis som öppnar för ett mer katolskt trosinnehåll. Detta är ekumenik på hög nivå."
.......
http://www.endtime.net/svensk/okumene.htm
............................

¤ Part 1 Alberto Rivera (Ex Jesuit Priest)

http://www.youtube.com/watch?v=-zDHxhUJLnQ&feature=related
................................

¤ The Ecumenical Movement

http://www.masters-table.org/warning/ecumenical.htm
.......................................

¤ Vatican & jesuits

http://wikischool.org/research/Vatican_&_Jesuits.html
......... ....................................


Kära syskon! Låt ingen bedra oss!

..................


Kommentarer
Postat av: Deborah

JESUIT-ORDEN



är den katolska kyrkans militära gren och dess uppgift är att bekämpa

Protestantismen i all dess former, och i den missionen är alla medel tillåtna.



Jesuitiska präster måste svära en trohets-ed gentemot påven och katolska kyrkan

Denna trohets-ed instiftades 1833 och gäller fortfarande i våra dagar.



Jesuit-prästernas svär denna trohets-ed:



Jag lovar och försäkrar:

att när tillfälle ges, kommer jag att föra obarmhärtigt krig, hemligt eller öppet, mot alla kättare, protestanter och liberaler , som jag anvisas att göra.

Jag ska utrota dem från hela jorden, och jag kommer varken skona ålder, kön eller tillstånd.

Jag kommer att hänga, bränna, strypa, och levande begrava dessa beryktade kättare, slita upp deras magar och kvinnors livmoder och krossa deras barns huvuden mot väggarna, i syfte att för alltid förinta deras avskyvärda ras



Som bekräftelse på att jag ska ägna mitt liv, själ och alla av mina ”coporeal” befogenheter, kommer jag med denna dolk som jag nu får, teckna mitt namn skrivet i mitt eget blod, i vittnesmål om detta.



Skulle jag vara falsk eller försvagas i mitt beslut, kan mina bröder och kolleger soldater i milisen av Påven,skära av mina händer och fötter, och min hals från öra till öra, öppna min mage och svavel bränna däri, med all den straff som kan tillfogas på mig på jorden, och min själ för att torteras av demoner i en evigt helvete för evigt.



Gå då ut i hela världen och ta i besittning alla länder i namn av påven.

Den som inte accepterar påven som kyrkoherde i Jesus och hans Viceregent på jorden,

så vare han förbannad och utrotad."



http://www.thenazareneway.com/society_of_jesus_jesuits.htm

........................................

2012-03-17 @ 13:29:07
Postat av: Henrik

Kolla gärna in följande videoserie på totalt 36 avsnitt med Walter Veith, han är en före detta Katolik och numera Adventist.



En översikt över alla avsnitt finns här för den som är intresserad: Onslaught-_English&lo=detailed&s=mr&t=a&p=1" rel="nofollow">http://amazingdiscoveries.tv/categories&cid=2&c=TotalOnslaught-_English&lo=detailed&s=mr&t=a&p=1



Ex.

205B - The Man Behind The Mask / Total Onslaught:

http://www.youtube.com/watch?v=uKcXTYWh2F0



Alla borde se dessa, men givetvis måste allt prövas mot skriften.

2012-03-24 @ 10:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kristen Topplista från Jesussajten.se