+ Tack & lov att Herren inte bor i byggnader.

Mycket får man vara med om.

Men Ordet säger, att om en person har Kristi Ande, så är han ett Guds barn - en Levande Sten i ett Guds Levande Tempel.

Det är det allra viktigaste.

Vad som händer i världen med förgängliga byggnader hit och dit, det är av ringa betydelse.



.....  ..... Vete


Matt.3:11 "Jag döper er i vatten till omvändelse, men den som kommer efter mig är starkare än jag. Jag är inte ens värd att ta av honom hans sandaler.

Han skall döpa er i den helige Ande och i eld.

Han har sin kastskovel i handen och skall rensa sin tröskplats och samla sitt vete i logen, men agnarna skall han bränna upp i en eld som aldrig släcks.
"

...................................

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=259762


Kommentarer
Postat av: Majlis

Det här visar också var det äkta Livet finns, inte i byggnaden utan i Guds barn, precis som du Deborah säger. Vi kanske kan se en djupare symbolik i det här - när de mänskliga strävandena tar över i stället för Guds Ande, då blir det en märklig frukt.

2011-05-10 @ 16:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kristen Topplista från Jesussajten.se