+ "Kasta inte sten i glashus" - det är rubriken!

Sten-Gunnar Hedin skriver förvirrande om skadeglädje (?) efter katastrofer i en gästkrönika:

Citat: "Ibland har jag hört att allt detta onda har kommit över de drabbade som en Guds straffdom. Det händer att det sägs med entusiasm och i en slags from tillfredsställelse.

När jag hör det vill jag ropa ut att det borde vara straffbart att i detta sammanhang tala med förtjusning om Guds straffdom över andra!" Slut citat)

......................................

 

Kommentar: De människor som gläder sig över Guds straffdomar begriper varken sin egen del orsakandet av allt lidande genom olydnad eller Guds kärlek till syndaren.

 

Herren är rättfärdig och kallar oss till ett liv i sanningen. Hela Skriften handlar om Herrens vilja och vädjan till omvändelse vid brott av denna vilja.


Samtidigt som S-G Hedin förfasar sig över glädjen (?) i Guds straffdom, så ropar han själv efter...straff över de skedeglada! Det finns en frestelse hos människan, underblåst av ormen, att leka Gud - oberoende sammanhang.

 

Vore det inte bättre att rannsaka det egna hjärtat, S-G Hedin, på tal om profeter och deras "ve över de orättfärdigas lagar"?

För hur skall man förklara dessa dubbla budskap från S-G Hedin, som skriver böcker med den katolske biskopen Anders Arborelius, bedriver egen ekumenik med katolicismen och förleder de troende på smygvägar till ett avgudasystem i Vatikanen, de orättfärdigas gemenskap, vilken just 'stiftar orättfärdiga lagar' genom att förvränga Guds Ord i sina ockulta skrifter (t.ex. katolsk katekes) och som förbjuder bl.a. kondomanvändning i äktenskapet i AIDS-drabbade områden i Afrika - men däremot tillåter kondom bland manliga prostituerade!!!

För att inte nämna alla 'mörkade' pedofilövergrepp, som 'sopas under mattan' - och då tänker jag också på alla århundraden, där ingen 'lyfte på locket' - förutom Martin Luther som satt själv i ett kloster och hade insyn i eländet!

Den som citerar Herrens Ord ur Skriften bör självklart aldrig göra det med skadeglädje!

Tvärtom - vi är uppmanade att med djup sorg i hjärtat varna för OLYDNADENS konsekvenser, för välsignelse för alla om man lyder Herren och för förbannelse som drabbar alla människor, när en enda människa bryter mot Guds vilja. (Se Hesekiel)

Ingen har rätt att leka Gud - inte S-G Hedin eller någon annan.

Herren Jesus, Messias, kom till jorden (men inte enligt den hedniska fertilitets-påsken "easter" utan enligt Skrifternas "pesach") för att frälsa syndaren och Han dog för människan, för att hon skulle leva - men Herren undervisar också att man skall hata synden och VÄNDA OM till att bära rättfärdighetens frukt!

Joh.14:23 "Jesus svarade: "Om någon älskar mig, håller han fast vid mitt ord, och min Fader skall älska honom, och vi skall komma till honom och ta vår boning hos honom.

Den som inte älskar mig håller inte fast vid mina ord. Det ord som ni hör är inte mitt utan kommer från Fadern som har sänt mig.
"
........

Ordspr. 8:32 "Så lyssna nu, mina barn. Saliga är de som håller sig till mina vägar. Hör min förmaning och bli visa, förkasta den inte.

Salig är den människa som hör mig, som dag efter dag vakar vid mina dörrar och håller vakt vid mina dörrposter.

Ty den som finner mig finner livet och får nåd från HERREN. Men den som syndar mot mig skadar sin själ, alla de som hatar mig älskar döden
."
...........................................................................................

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=258003


Kommentarer
Postat av: S-E Sköld

Problemet med Sten-Gunnar Hedin är att han är andligt vilsen och leder andra vilse, p.g.a. att han är en ledare.



F.ö. håller jag med honom i mycket av det han skriver: men han verkar glömma bort det ve JESUS talar över förförare som förför Jesu får; leder dem vilse.

2011-04-30 @ 13:15:00
Postat av: S-E Sköld

Saxat från Sten-Gunnar Hedins senaste krönika i Dagen: "Däremot utropar både Jesus och profeterna sitt "ve över dem som stiftar orättfärdiga lagar och skriver förtryckande stadgar, de förvägrar de svaga rättvisa.



Änkor blir deras offer, faderlösa plundrar de". (Jes 10:1-2). Det är över makten och dem som anser sig förmer och uppifrån talar till den svage som det hörs ett ve".



Men Sten-Gunnar verkar inte se -och ta åt sig av det faktum att JESUS också ropar ve över förförare; de som vilseför Jesu får. En grupp av förförare som ju Sten-Gunnar Hedin anslutit sig till, genom sitt flörtande -och samarbete med katolska kyrkan, med alla dess villoläror och olika kriminella handlingar, utförda ned genom tiderna!



Det är ju mer än anmärkningsvärt, att han kan blunda för denna verklighet!

2011-05-02 @ 11:31:59
Postat av: Lennart Svensson

Hej Deborah!



Mycket stark artikel av Dig.



mvh L.S

2011-05-04 @ 08:19:41
Postat av: Deborah

Kära syskon!



Det är dessa dubbla budskap och falska motiv, en blandning av lögn och sanning, som jag inte kan med...



Var välsignade!

2011-05-04 @ 10:24:56
URL: http://deborah7.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kristen Topplista från Jesussajten.se