+ Det fromma köttet förnekar sig aldrig...

Det viktigaste är inte att springa med ett kors ute på stan utan att tillåta Herren utföra sitt verk i hjärtat.

De fromma yttre handlingarna kan vara ett sätt att dölja det inre mörkret.

Det behöver inte betyda att man lever i Trons Lydnad. Dessutom vet vi från Guds Ord, att mörker kan inte förenas med ljuset.

...................

Vi behöver inte svamla i 'mysterier' - Gud har uppenbarat sin vilja i Skriften - klart och tydligt.

Och det är inte Guds vilja att förena mörker och ljus, sanning med avgudadyrkan!

JESAJA 1:11 "Vad skall jag med era många slaktoffer till? säger HERREN. Jag är mätt på brännoffer av baggar och på gödkalvars fett, till blod av tjurar, lamm och bockar har jag inte behag.

När ni kommer för att träda fram inför mitt ansikte, vem begär då av er att mina förgårdar trampas ner?

Bär inte längre fram meningslösa matoffer. Röken av dem är avskyvärd för mig. Jag står inte ut med nymånader, sabbater och utlysta fester - ondska tillsammans med högtidsförsamlingar.


Min själ hatar era nymånader och högtider. De är en börda för mig, jag är trött på att bära den. När ni räcker ut era händer, döljer jag mina ögon för er. Även om ni ber mycket, kommer jag inte att lyssna. Era händer är fulla av blod.

Tvätta er och gör er rena. Tag bort era onda gärningar från mina ögon. Sluta att göra det som är ont. Lär er att göra det som är gott, sök det rätta. Tillrättavisa förtryckaren, försvara den faderlöses rätt, stöd änkan i hennes sak."

..................................

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=257258

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kristen Topplista från Jesussajten.se