+ Kyrkor kan vara eniga - men inte Skriften och katolicismen...

Att 'kyrkor' kan enas - eller rättare sagt: ledarna i kyrkorna - inget nytt under solen.

Men Guds Ord i Skriften pekar i en helt annan riktning: här finns det en klar åtskillnad mellan ljus och mörker.

Apg.26:17 ".....när jag räddar dig undan ditt eget folk och undan hedningarna. Till dem sänder jag dig, för att du skall öppna deras ögon, så att de vänder sig från mörker till ljus, från Satans makt till Gud. Så skall ni genom tron på mig få syndernas förlåtelse och arvslott bland dem som är helgade.

Därför, konung Agrippa, blev jag inte olydig mot den himmelska synen, utan jag har predikat först i Damaskus och i Jerusalem och hela Judeen och sedan ute bland hedningarna, att de skall ångra sig och omvända sig till Gud och göra sådana gärningar som hör till omvändelsen."
...........................
http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=205227

Kommentarer
Postat av: Mikael F.

Jag ser inte hur de skriftställen du tar upp skulle tala emot katolska kyrkan... Jag tror du har överträffat dig själv i att läsa in vad du vill ska stå någonstans, som faktiskt inte står där.

2010-03-12 @ 10:28:53
URL: http://www.gastochframling.wordpress.com
Postat av: Joacim

Och med detta tillslängda citat från skriften menar Ni att Uppenbarelseboken är skriven för protestanter mot katoliker? är det inte fantastiskt att man kan använda sig utav skriften för att förkunna sitt eget budskap, sin egen tolkning och sin egen fantasi. Ännu mer fantastikt är det ju att Kristendomen försvann i flera hundra år för att senare komma åter 1517, av en man som inte sa sig ha en gudomlig uppenbarelse utan drog slutsatsen att Kyrkan är fel ute med Påven och om furstarna får makten över kyrkan blir det bättre? Ibland undrar man vad dessa protestanter hämtar sin illära ifrån?



Att Kyrkan ska grundas på Petrus är något man väljer bort sammalunda gäller "vad hjälper tro".



Tänk så underbart att Kristendomen grundades 1517.



2010-03-12 @ 15:58:50
Postat av: Deborah

Mitt svar är kort:



det räcker att varje tänkande människa kan jämföra den katolska katekesen med Skriften, för att se skillnaden.



För att inte tala om alla figurer som man får kyssa i det katolska systemet, alla pedofilövergrepp som har pågått i århundraden.....osv...osv...



Har du inte tänkt på, att den som inte ser ljuset från Skriften vandrar i mörkret?



Och sanna protestanter hämtar sin lära från det PROFETISKA Ordet - som bygger på profeterna och skrifterna utan sammanblandning med avgudadyrkan.



Mvh Deborah

2010-03-12 @ 18:41:40
URL: http://deborah7.blogg.se/
Postat av: Mikael F.

Det är sorgligt Deborah, att du övergett Kristus och ersatt Gud med Skriften. "den som inte ser ljuset från Skriften vandrar i mörkret". Jag trodde att Kristus var världens ljus? Du överger påven men insätter dig själv som påve i hans ställe, har du tänkt på det?

2010-03-15 @ 11:38:28
URL: http://www.gastochframling.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kristen Topplista från Jesussajten.se