+ Budskap till ledare (herdar) i Sverige:

Sven-Erik Sköld:

Till pingstledare över hela landet:

Syskon i tron - Jesu frid!

Jer. 20:7-9 "Du, HERRE, övertalade mig
och jag lät mig övertalas; du grep mig
och blev mig övermäktig. Så har jag
blivit till ständigt åtlöje; var man
bespottar mig.

Ty så ofta jag talar, måste jag klaga;
jag måste ropa över våld och förtryck,
ty HERRENS Ord har blivit mig till smälek
och hån beständigt.

Men när jag sade: "Jag vill inte tänka på
honom, eller vidare tala i hans namn", då
blev det i mitt hjärta som brann där en eld,
instängd i mitt innersta;

jag mödade mig med att uthärda den,
men jag kunde det inte".
...........
Det "våld och förtryck" som finns i vårt land, och som för mig har blivit en uppgift från Gud att "ropa över"; är våldet mot de ofödda barnen, d.v.s. aborterna. Där handlar det inte om mobbing, utan om många tusentals dräpta människobarn; och det utan att någon - i verklig mening - höjt eller höjer sin röst i landet till deras försvar; det som ju främst är en uppgift/skyldighet som Guds Ords förvaltare och förkunnare har. En skyldighet som de har både mot Gud och människor.
Men dessa står i stället emot Guds sändebud i frågan. De använder inte sin "makt i landet", sin ställning, till att ge stämma åt dessa stora skaror av dräpta barn, utan använder den i stället till, att hindra Guds sändebud i frågan.

Det är mot den bakgrunden som Jeremias erfarenhet har blivit min: jag ville tiga, med tanke på den massiva ohörsamheten bland Guds folk och främst då hos deras allra främsta ledare, men kan det inte.
..................
Syskon i tron - Jesu frid.

Under tiden man övar och sjunger lovsånger och gör en del annat i våra kyrkor, predikar och fikar bl.a, dödas tusentals barn i moderlivet, runt om i vårt land, och många av dem p.g.a. att Ordets förvaltare/förkunnare valt att tiga med det man vet:
hur Gud ser på det ofödda barnet i moderlivet; och vad Han - genom Sitt Ord - säger i den frågan. Jag vet inte hur många kristna förkunnare det finns i vårt land, men förmodligen något tusental, och i princip alla väljer att tiga. Det är f.ö. ett bra sätt att slippa förföljelse för Ordet skull, att inte predika sådant som man tror sig veta, att de flesta människor inte vill höra. Men just de Orden, är måhända de Ord som skall rädda deras själar.

Är det den "lovsång" Gud vill ha, att orättfärdigheten - bl.a. i form av dödandet av oskyldiga barn, utgjutande av oskyldigas blod - får härja fritt i landet, medan Guds Ords förvaltare och förkunnare stillatigande ser på?! Eller kanske ännu hellre, tittar bort för att ägna sig åt helt andra saker. Är det en Gudstjänst efter Guds hjärta?

Många av barnen skulle ha levt i dag, en del nu vuxna, om Guds Ord hade förkunnats på sådant sätt, att det nått fram till deras föräldrar, och många föräldrar skulle i dag ha stått skuldfria i den här saken, om de fått höra vad Guds Ande säger i frågan: d.v.s. vad sanningens Ord säger. Detta därför att Människan är skapad av Gud, till Gud avbild, och det finns därför en förmåga i henne, att höra och ta emot sanningen; och inrätta sitt liv efter den.

Johannes döparen kom inte till den bästa av världar, men kraften i det Guds Ord han hade förändrade förhållandena och röjde vägen framför JESUS, för frälsningen. Ja, t.o.m. syndaren Herodes hörde honom gärna.
Att tro någonting annat, än att Ordet förvandlar och omskapar, är att kraftigt underskatta den omskapande kraften i Guds Ord. Bibeln lär, att Guds Ord inte skall återvända fåfängt, utan att ha uträttat det vartill det blev sänt. I annat fall hade ingen av oss kunnat bli frälst. Det Ord som har skapat Människan, är också det Ord som skall återupprätta henne.

Men hon måste få höra sanningen, sanningens Ord, för att detta skall kunna ske; då tron -och trons konsekvenser kommer av predikan, predikan i kraft av Kristi Ord. Och Gud har sänt Ordets förkunnare/förvaltare, men förkunnarna/förvaltarna har valt att tiga.
Därför vet skaror av människor fortfarande inte var vägen - Guds väg - går i den här frågan, och kan därför inte heller välja den. De är blinda, och dem Gud sänt för att ge dem synen tillbaka, väljer att tiga: att hålla inne med Ordets säd; men det kommer att få konsekvenser för oss alla; då Guds löftesord om sådd och skörd oförändrat står kvar. Ordsp. 11:26.

Det är andlig hungersnöd i vårt land och Ni sitter - i Er egenskap av Ordets förvaltare - bildlikt uttryckt på sädesförrådet; vad Ni gör med det förrådet - som Ni fått fritt och för intet och för andras räkning - avgör många människors framtid, ja evighet.
Det är fortfarande saltet som bestämmer förruttnelsens spridning och ljuset som avgör mörkrets inflytande. Så har det alltid varit, och så är det även i dag.

Med mina varma brodershälsningar!

Er vän och broder
Sven-Erik Sköld

Med varma brodershälsningar!
Er vän och broder

Sven-Erik Sköld

Kommentarer
Postat av: Sven-Erik Sköld

Syskon i tron -Jesu frid!



Jer. 1:4-5 ``Och Herrens ord kom till mig;

han sade: ``Förrän jag danade dig

i moderlivet, utvalde jag dig,

och förrän du utgick ur modersskötet,

helgade jag dig; jag satte dig

till en profet för folket´´



Ps 139:13, 16 ``Du sammanvävde mig

i min moders liv. Dina ögon såg mig,

när jag ännu knappast var formad;



alla mina dagar blev uppskrivna i din bok,

de var bestämda, förrän någon av dem

hade kommit´´





En miljon Människobarn kan inte dödas i moderlivet, utan att någon bär ansvar för det.



Det - att så skulle kunna ske - är en helt omöjlig tanke; ja en fullständig orimlighet, t.o.m. efter världens sätt att tänka. Det handlar om många tusentals Människor som inte ens fått ett eget namn, eller en grav; utan slutat i någon sopstations destruktionsugn. Skulle inte Gud ha någonting att säga om en sådan ofattbar ogärning bland oss människor; illdåd som inte ens rovdjur ägnar sig åt?! Och skulle JESUS, ``barnavännen´´ som vi brukar säga, inte ha någonting att säga i den frågan?



Har Han inte det, då blir det tomt prat att säga, att Han ``älskar alla barnen, alla barnen på vår jord´´. Eller är det i stället så, att Hans representanter - Ordets förvaltare, tjänare och förkunnare - gjort det enkelt för sig, och valt att tiga?



Men minnet av dessa många, namnlösa människor och deras död går ALDRIG att utplåna: de står för alltid inskrivna i Sveriges historia, och där står också ``inristat´´ alla de bland oss som valde att blunda, tillstoppa öronen och tiga; och bland dem de flesta av Guds Ords tjänare.



Men nu Gud har någonting att säga i frågan: och det sedan länge. Och Han kräver ansvar av de skyldiga, och det ansvaret finns hos många och är fördelat på flera, det ligger både hos enskilda och hos sådana som verkar genom institutioner; det har Guds Ande sagt mig.



En mycket tung del av det ansvaret vilar på dem som fått/har sanningens Ord, sådana som är Ordets förvaltare, förkunnare och tjänare, och de bland dem som underlåtit att ge ut Guds Ords sanningar till vårt lands folk.



Dessa Guds förvaltare som av Gud är satta, att undervisa folket; och då även sådana som lever utanför församlingarnas råmärken: då det finns vägar att nå även dem. De är alla Guds avbilder, som endast Guds Ord kan återupprätta och insätta i sin ursprungliga, höga ställning. Skulle Gud inte ha någonting att säga till dem i abortfrågan; dödandet av barn?



Finns f.ö. ingen relation mellan Guds Ord och synden, mellan Gud och syndaren, i vårt land; som t.ex på Johannes Döparens och Jesu tid och sedan på Hans apostlars/sändebuds tid? Sedan Anden fått uppfylla de första kristna, gömde inte heller de sig längre, utan förkunnade frimodigt Guds Ord ute bland folket: och Ordet hade framgång!



De levde alltid med sitt budskap i förhållande till omvärlden, samhället. Den relationen - i vårt Sverige i dag - går i så fall via Ordet och därmed också via Ordets förvaltare och förkunnare: dem Gud betrott med Sitt Ord. Hur skall annars människor kunna finna vägen till Gud - få andlig vägledning - om inte vägledare kommer och vägleder dem? Och Gud har sänt Sina vägledare, men de flesta av dem föredrar att vara tysta inför synden; som om Gud - deras Uppdragsgivare och Herre - inte har någonting alls att säga om den! Gud som ju hatar synden och betalat ett mycket högt pris för att tvätta bort den från Sin avbild, Människan!



Ordets lykta är inte till för att gömmas undan i kyrkorna, ja i många fall inte ens där får upplysa människorna, om vad Gud säger t.ex. om de aborterade barnen/Människorna. Därför finns säker också många barn, även bland dem som tillhör den levande Gudens församling, som dödats i moderlivet, som en direkt följd av Ordets förvaltares/tjänares underlåtenhet att fullgöra sin tjänst, ja sin plikt/skyldighet: att förkunna ``allt Guds rådslut´´ för församlingens lemmar/medlemmar. Det är fara värt, att vi i stället för Guds Ords obekväma sanningar far efter att få höra ``örongodis´´ och att det därför blivit så, att rågångarna flyttats, så att man i Guds församlingar snarare intagits av världens sätt att tänka och handla, i stället för att det blivit tvärt om. D.v.s. att den kristna ``surdegen´´ fått möjlighet att genomsyra hela samhällskroppen. Och om det skall kunna hända i vårt land, måste Ordet ut i samhällslivet! Och då får inte Väktarna - Ordets förkunnare - tiga! Om de är tysta, händer inget som förvandlar människorna till det Gud vill och därmed inte heller det samhälle de lever i.



Jag skulle tro, efter över 20 års erfarenhet, att inte ens på P-rörelsens stora sammankomster, som Nyhems -Lapplands -och Predikantveckan och de s.k. evangelistveckorna, på olika håll i vårt land, samtalas och förkunnas det ö.h.t. alls i den här frågan. Och ändå handlar det om den fråga som ligger allra överst i Guds hjärta: att man upphör att döda Hans barn, Hans avbilder: slutar att utgjuta oskyldigas blod i vårt land. Och är dessutom en fråga som i allra högsta grad har med vårt lands framtid att göra.



Det är hög tid - och det sedan länge - att vi söker Gud med ``sönderrivna hjärtan´´, med tanke på alla dessa, våra dödade barn/medmänniskor, där vi inte ens höjt vår röst - som kristna förkunnare - till försvar för deras liv, det liv som Gud gett dem, och även med tanke på vårt lands bästa; vårt lands framtid, som berör oss alla, även våra egna familjer, med barn, barnbarn och barnbarnsbarn.



Hur de skall få det - de som kommer efter oss - beror till stor del på oss som lever nu. Är vi fega, som vi varit hittills, så kommer det att drabba dem: om lagen om ``sådd och skörd´´ fortfarande fungerar; vilket den gör, då den är Gud Själv: Han som blev Ordet.



Nineves befolkning vände om från sin synd, och bad och ropade till Gud,och Gud gav dem ytterligare en nådatid: allt som en direkt följd av Jona förkunnelse.



Det bästa vi kan göra för dem som kommer efter oss, och för oss själva och alla andra, är att på knä inför Gud höra -för att sedan kunna göra Hans vilja. Vi är ju kallade att vandra i Jesu - Överherdens - efterföljd; som gav Sitt liv för fåren; för Guds Ords sanningar.



Och det får även vi göra. Något annat har Han f.ö. inte erbjudit oss: ``Det må vara lärjungen nog, om det går med denne som med mästaren´´, säger Han till oss, som i dag menar oss vara Hans lärjungar/efterföljare.



Det får inte bli så, att medan vi sänder missionärer till andra länder och folk, sjunker vårt eget lands folk allt djupare i synden och vårt land blir åter ett s.k. hednaland: och hur kan det i så fall komma sig, att vi når andra länder och folk, men inte våra egna?!



DET VÄRSTA SOM KAN DRABBA ETT LAND OCH ETT FOLK, ÄR ATT ORDETS FÖRVALTARE OCH FÖRKUNNARE SVIKER SITT AV GUD GIVNA UPPDRAG: ATT FÖRKUNNA ALLT GUDS ORD FÖR FOLKET. NÄR GUDS ORDS FÖRVALTARE BLIVIT SOM BÅGAR SOM SVIKER I BÅGSKYTTENS HAND! HUR SKALL DÅ BÅGSKYTTEN - I DET HÄR FALLET GUD SJÄLV - KUNNA VINNA STRIDEN OM LANDET OCH LANDETS FOLK ?! VEM SKALL HAN DÅ SÄNDA?!



Apg. 20:26-27 ``Därför betygar jag för er nu idag,

att jag inte bär skuld för någons blod. Ty jag har inte undandragit mig, att förkunna för er allt Guds rådslut´´



Med mina varma brodershälsningar!



Sven-Erik Sköld













2008-07-07 @ 08:23:30
Postat av: Sven-Erik Sköld

Frånvaron av ``väckelse´´ i Sverige, beror på högmod och ohörsamhet bland de kristna ledarna. Det är alltså inte Gud som underlåtit att sända den!



Ps 81:14-17 ``O att mitt folk

ville höra mig och att Israel

ville vandra på mina vägar!



Då skulle jag snart kuva deras

fiender och vända min hand mot

deras ovänner.



De som hatar Herren skulle då

visa honom underdånighet, och hans

folks tid skulle vara för evigt.



Och han skulle bespisa det med med

bästa vete; ja, med honung ur klippan

skulle jag mätta dig.´´





Jes. 48:18-19 ``O, att du ville akta

på mina bud! Då skulle frid flyta

till dig som en ström och din rätt

som havets böljor;



dina barn skulle då vara som sanden

och din livsfrukt som sandkornen,

deras namn skulle aldrig bli utrotat

eller utplånat inför mig.´´





Det är det hörande örat och det villiga hjärtat, som saknas i det kristna ledarskapet i vårt land; därför uteblir ``väckelsen´´ - d.v.s. det andliga uppvaknandet hos vårt folk - då ledarna går sina egna vägar.



Vårt lands folk lider andlig nöd och andlig vilsenhet p.g.a. detta, det är en direkt följd av ledarnas egen vilsenhet: deras högmod, självsäkerhet och ohörsamhet.





Amos 6:1 ``Ve er, ni säkra på Sion.

Ni sorglösa på Samarias berg. Ni ädlingar

bland förstlingsfolket. Ni som Israels hus

brukar vända sig till.´´



2008-07-13 @ 09:50:58
Postat av: Sven-Erik Sköld

Hur Ordets förvaltare/förkunnare år efter år kan predika en Jesus som inte bryr sig ett dugg om barnen/människorna i moderlivet,



är för mig en gåta.



Det är ju i så fall inte Bibelns JESUS KRISTUS det handlar om! Eller är det så, att det är förkunnarna som inte bryr sig; åtminstone inte tillräckligt?!



Om det handlade om deras egna barn, skulle de då bry sig så pass, att de förkunnade allt Guds Ord för alla människor, för att om möjligt rädda något av barnen?!



--



Gud bryr sig i vart fall, om dem alla!

Inför Honom är de medräknade.



Och räkenskapens dag kommer.

2008-07-13 @ 15:32:03
Postat av: S-E Sköld

I senaste nr av Hemmets Vän (tror jag det är) skriver Stanley Sjöberg om vikten av, att kristna politiker frimodigt och kompromisslöst står för sin tro, och namnger Göran Hägglund, Maria Larsson och Mats Odell.



Men hindret för Guds rikes utbredande i Sverige är inte i första hand kompromissande kristna politiker, demokratisk politik bygger f.ö. på just kompromisser,



utan det verkliga hindret är kompromissande Herrens tjänare/Ordets förvaltare; som ganska - minst sagt - samfällt unviker att predika allt Guds Ord för folket; således även de obekväma Orden.



T.ex. talar man flitigt om Jesu godhet, kärlek och nåd, men den godheten, kärleken och nåden som deras Jesusgestalt har, sträcker sig tydligen inte så långt, att även omfatta de ofödda barnen/Människan i moderlivet.



Deras Jesus ser tigande på, att många av dem med berått mod dödas i moderlivet; åtminstone om man får tro Hans tjänares förhållningssätt till den utrotning av Guds avbilder som pågår i vårt land:



De tiger, och det måste innebära att deras Jesus också tiger.



Men det är INTE Bibelns JESUS; för Han tiger inte inför denna groteska, himmelsskriande synd!

2008-07-29 @ 14:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kristen Topplista från Jesussajten.se