+ Välkommen till min nya blogg!

Det viktigaste i den troendes liv är, tycker jag, att man är välförankrad i förbundet med Herren:

JEREMIA 30:31
"Nej, detta är det förbund som jag skall sluta med Israels hus i kommande dagar, säger HERREN, JHWH:
Jag skall lägga min lag i deras bröst och i deras hjärtan skall jag skriva den,
och jag skall vara deras Gud, och de skall vara mitt folk.


31:34 Då skall de icke mer behöva undervisa varandra, icke den ene brodern den andre, och säga:
"Lär känna HERREN"; ty de skall alla känna mig, från den minste bland dem till den störste, säger HERREN.
Ty jag skall förlåta deras missgärning, och deras synd skall jag icke mer komma ihåg."
.......


Kommentarer
Postat av: Sven-Erik Sköld

Hoppas -och tror, att det blir en blogg där Guds Ord har stor plats; och där det mest handlar om att söka svaren i Guds Ord - på företeelser av olika slag innanför och utanför kristenheten - än att vädra det senaste skvallret -eller för den delen, även gammalt skvaller.

Sådant tjänar aldrig Guds rike på.

2008-02-04 @ 16:10:27
Postat av: Deborah

Ära till Herren!

Självklart skall vi söka svar i Skriften!
Herrens undervisning är enkel och "upplyser ögonen".
Även barnen kan begripa detta!

Förbundsvillkoren är redan nedskrivna i "bokrullen" och det profetiska Ordet UPPENBARAT för alla människor - att ta ställning till i lydnad och att vilja bli Jesu lärjunge "i enlighet med Skrifterna".

Rom.1:1

"Paulus, Jesu Kristi tjänare, kallad till apostel, avskild till att förkunna Guds evangelium,
1:2
vilket Gud redan förut genom sina profeter hade i heliga skrifter utlovat,

1:3
evangelium om hans Son, vilken såsom människa i köttet är född av Davids säd
1:4
och såsom helig andevarelse är med kraft bevisad vara Guds Son, allt ifrån uppståndelsen från de döda, ja, evangelium om Jesus Kristus, vår Herre,

1:5
genom vilken vi har fått nåd och apostlaämbete för att, hans namn till ära, upprätta trons lydnad bland alla hednafolk,
1:6
bland vilka jämväl ni är, ni som är kallade och Jesu Kristi egna..."
...

2008-02-04 @ 17:12:56
URL: http://deborah7.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kristen Topplista från Jesussajten.se