+ Lejda herdar och Den Gode Herden...

 
Ordet undervisar:
 
Hesekiel 34:2
 
"Skulle inte herdarna ta hand om hjorden? I
stället åt ni upp det feta, ni klädde er med ullen och slaktade de gödda djuren. Men ni tog inte hand om hjorden.
 
De svaga stärkte ni inte, de sjuka botade ni inte, de sårade förband ni inte, de som drivit vilse förde ni inte tillbaka, de förlorade sökte ni inte upp, utan med hårdhet och grymhet härskade ni över dem. 
 
De skingrades, eftersom de inte hade någon herde. De blev till mat åt alla markens djur när de skingrades. 
 
Mina får irrar nu omkring på alla berg och alla höga kullar. Över hela landet är mina får kringspridda utan att någon frågar efter dem eller söker upp dem."
...........
 
Hes:3411 
 
"Ty så säger Herren, Herren : Jag skall själv söka upp mina får och ta mig an dem.
 
Liksom en herde tar sig an sin hjord när han är bland sina får, som varit skingrade, så skall också jag ta mig an mina får och rädda dem från alla de orter dit de skingrades en mulen och mörk dag."
...................
 
Amen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kristen Topplista från Jesussajten.se