+ Försoning eller kompromiss med Guds Ord?

Karin Wiborn säger i artikeln "Sveriges kristna råd - vi är på väg in i en ny era" (Dagen 24 maj 2012):

Citat: "Missionen på hemmaplan är inte något Sveriges kristna råd arbetar konkret med, det säger nytillträdde generalsekretaren Karin Wiborn. Men indirekt tror hon att SKR:s arbete kan vara till nytta i processen.   ....

- Ja, man kan hoppas att vår gemenskap - att vi bekräftar varandra - nationellt kan leda till bättre samarbeten mellan olika kyrkor och samfund lokalt. Det tror jag.  .....

- Ja, jag gillar formuleringen "Lär känna varandra på djupet så att världen kan tro och leva". När vi lever försonade blir det enklare för världen att se och förstå, det säger Jesus själv." (slut citat)
...............................................

................................

Kommentar:

1) När begreppen blandas ihop skapar det bara förvirring. Att Sveriges kristna råd inte bedriver mission på hemmaplan stämmer inte alls med verkligheten.

Man har med alla medel och bakom kulisserna bedrivit en katolsk mission enligt Vatikanens riktlinjer i den obibliska Charta oecumenica och noga marknadsfört den romersk katolska 'kyrkans' obibliska läror via media som tidningen Dagen.

2) Vad står det skrivet i Ordet om "att bekräfta varandra"? Vad är det man bekräftar egentligen?

3) Var står det skrivet i Ordet att "vi ska lära känna varandra på djupet så att världen kan tro och leva"?

Herren Jesus gör ingenting enklare för världen att förstå utan Han gör precis tvärtom - Herren talar i liknelser, så att endast de som har ögon och öron dvs. FÖLJER SANNINGEN, ska kunna begripa att det handlar om Trons Lydnad.

Man kan inte 'försona' mörker med ljus! Och tala sedan om 'bekräftelse'.  (?)


Lukas 12:49 "Jag har kommit för att tända en eld på jorden, och hur gärna ville jag inte att den redan vore tänd.
Men jag har ett dop som jag måste genomgå, och hur våndas jag inte tills det är fullbordat.

Menar ni att jag har kommit med fred till jorden? Nej, säger jag er, inte fred utan splittring.

Ty härefter kommer fem i en och samma familj att vara splittrade, tre mot två och två mot tre, far mot son och son mot far, mor mot dotter och dotter mot mor, svärmor mot sonhustru och sonhustru mot svärmor."

Till folket sade han också: "När ni ser ett moln stiga upp i väster, säger ni genast att det blir regn, och så blir det regn. Och när det blåser sydlig vind, säger ni att det blir hett, och det blir så.

Ni hycklare, jordens och himlens utseende förstår ni att tyda. Varför kan ni då inte tyda den här tiden?
"

.................................................

http://www.dagen.se/nyheter/sveriges-kristna-rad-vi-ar-pa-vag-in-i-en-ny-era/



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kristen Topplista från Jesussajten.se