+ Därför blev -00 talet det stora avfallets tid...

Man är tacksam att Dagen radar upp de ledare som i ekumenikens namn förleder de troende från den smala vägen, enligt Skriften, rakt in i Förbundsbrott:

Vilka trender kan vi utläsa av allt detta?
Svar: Förbundsbrott.

Hur kommer det att påverka vår framtid?
Svar: Det kommer att leda folk vilse ut i öknen, där 'vägen är väglös' och Bibeln är avskaffad.

Och det värsta av allt: de som bryter Förbundet och kallar sig 'kristna ledare', de får...bra betalt av medlemmarna för sitt 'ekumeniska' arbete!

Det ni. Smart...

Därför: låt ingen bedra oss, uppmanar Herren!

Uppb.17:1 "En av de sju änglarna med de sju skålarna kom och talade till mig och sade:

"Kom, jag skall visa dig domen över den stora skökan som tronar på många vatten.
Jordens kungar har bedrivit otukt med henne, och dess invånare har blivit berusade av hennes otukts vin."

I anden förde han mig då bort till en öken. Och jag såg en kvinna sitta på ett scharlakansrött vilddjur, som var fullt med hädiska namn och hade sju huvuden och tio horn.

Kvinnan var klädd i purpur och scharlakan och smyckad med guld, ädelstenar och pärlor. I handen hade hon en guldbägare, full av skändligheter och smuts från hennes otukt. På hennes panna var skrivet ett namn, en hemlighet: det stora Babylon, modern till skökorna och skändligheterna på jorden.

Och jag såg att kvinnan var berusad av de heligas blod, av Jesu vittnens blod. Och när jag såg henne blev jag mycket förundrad."
....................................
http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=203186

Kommentarer
Postat av: anders eriksson

Jag har varit med i Kristen Utmaning/Teen Challenge i Sverige o jag minns artiklar som publicerades i (deras tidning) Utmanaren i början av 1990talet av David Wilkersson o Erland Strömquist(nu hemma hos Herren)mycket av det börjar bli mycket aktuellt o mycket stämde o stämmer,bla varnade Erland för Rick Joyner o jag minnas artikeln Laodiceas lögn av David Wilkersson där han varnade för "kuddprofeterna".Boken Synen har ju blivit mycket aktuell o det finns mer.



Har du hört talas om Betelistitutet i Orsa numera Trunnagården (www.trunnagarden.nu)det är ett ställe med mycket fin historia.(Erland Strömquist undervisade där en del)där fanns under flera år en 2 eller 3årig Bibelskola numera är det vandrarhem o kortare kurser hålls.

Vissionen är:

Tro på att hela Bibeln är Guds Ord(man slukar inte den nya ekkumeniken)

Öppenhet för Den Helige Ande

Samfundsoberoende.



Har du möjlighet besök stället gärna det ligger vacket i norra Orsa.



Ha det gott Gud Välsigne dig!

Anders



Fortsätt o skriv du verkar vaken!

2010-05-12 @ 11:49:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kristen Topplista från Jesussajten.se