+ Hoppas att flera höjer sin röst mot antisemitismen! Var är ni?

Med stor sorg får jag läsa artikeln i Dagen.....  Tänk på att vi alla är abrahamiter och har hebreiska rötter - och alla de som bekänner sig till "Abrahams, Isaks och Jakobs (Israels) Gud" [יהוה אלהי אברהם יצחק וישׂראל] borde just nu höja sina röster och förhindra alla former av förföljelse! 

       Psalm 133:1   !הנה מה־טוב ומה־נעים שׁבת אחים גם־יחד


SHEMOT = 2Mos. 3:13
"Då sade Mose till Gud: "När jag nu kommer till Israels barn och säger till dem: 'Edra fäders Gud har sänt mig till eder', och de fråga mig; 'Vad är hans namn?', vad skall jag då svara dem?"
Gud sade till Mose: "Jag är den jag är." Och han sade vidare: "Så skall du säga till Israels barn: 'Jag är' har sänt mig till eder.
Och Gud sade ytterligare till Mose: "Så skall du säga till Israels barn: HERREN, edra fäders Gud, Abrahams Gud, Isaks Gud och Jakobs Gud, har sänt mig till eder. Detta skall vara mitt namn evinnerligen, och så skall man nämna mig från släkte till släkte."
..........
Det är dags att reagera och stå upp för det judiska folket! Eller är det så att tystnaden tyder på, att man har börjat tjäna...andra gudar?

JOSHUA 24:1
"Och Josua församlade alla Israels stammar till Sikem; och han kallade till sig de äldste i Israel, dess huvudmän, dess domare och dess tillsyningsmän, och de trädde fram inför Gud.
Och Josua sade till allt folket: "Så säger HERREN, Israels Gud: På andra sidan floden bodde edra fäder i forna tider; så gjorde ock Tera, Abrahams och Nahors fader. Och de tjänade där andra gudar."
.............
http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=190173

Kommentarer
Postat av: Rolf

Tack för att du står upp för Israel! Man skulle önska att alla kristna hade insikt om vad som är Guds vilja beträffande Israel. Själv har jag genom flera årtionden försökt att sprida förståelse för Israels folk och för staten Israel. Tyvärr är det numera nästan omöjligt att i den största lokaltidningen få in en insändare som handlar om något annat än lokala frågor. För några årtionden sedan var det annorlunda.



Otvivelaktigt är det så att antisemitismen har ökat i Sverige. Ett inte obetydligt problem när det gäller att bekämpa denna tendens är, att mycket av den grövsta antisemitismen kommer från invandrare, fr a muslimer. Eftersom detta är en grupp som i viss mån själva är offer för fördomar (i förhållande till sitt antal i Sverige är dock judarna i långt högre grad utsatta för rasistiska brott än muslimerna - tvärt emot förhärskande föreställningar) så drar sig många för att påtala deras rasism. Detta är olyckligt och kan faktiskt också ses som diskriminerande: man handlar som om vi inte hade rätt att fordra vanlig anständighet av muslimer.

2009-10-17 @ 20:34:55
Postat av: Deborah

Tack Rolf!



Jag hoppades på att fler skulle skriva men...icke.



Då får vi väl fortsätta sida vid sida - det räcker.



Tystnaden är i alla fall bruten!



Och jag hoppas att fler vaknar och ansluter sig till en gemensam bön för Israel, så att folket i landet blir styrkt!



Var välsignad! :-)

.......

2009-10-18 @ 22:18:04
URL: http://deborah7.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kristen Topplista från Jesussajten.se