+ Sjung, när vägen blir trång!

Läsarsånger:

  

En underbar väckelsesång i svåra tider!

Hallelu'jah! 

 

"Snart skall dagen gry"

 

1. Smal den är att vandra korsets stig,
och ibland den syns väl trång för mig.
Men jag vet att säkert hem den bär,
ty min Jesus banat vägen här.
 
 
Halleluja snart skall dagen gry,
Jesus kommer uti brusten sky.
O, jag längtar hem från tårars land,
hem till himlens ljusa sköna strand.
 
 
2. Ej det går med delad håg där gå,
om du skall för Mästaren bestå.
Nej, du måste taga korset på,
och gå den väg som Jesus bad dig gå.

 

3. O, min vän om du idag förstår,
att din väg emot fördärvet går.
Vet ännu finns frid i Jesu sår,
pris ske Gud den porten öppen står.

 ....................

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kristen Topplista från Jesussajten.se