+ Vad är det som manifesteras egentligen?

Vakna Sverige-bloggen har en mycket aktuell och intressant bloggpost idag - jag rekommenderar alla att läsa den.

"Därför hade Jesus inte deltagit i Jesusmanifestationen":

http://www.vaknasverige.se/2012/05/03/darfor-hade-jesus-inte-deltagit-i-jesusmanifestationen/

I gemenskap med dödsskalledyrkan?
.........................

Vad säger Skriften?

Jeremia 23:25 "Jag har hört vad profeterna säger, de som profeterar lögn i mitt namn. De säger: "Jag har haft en dröm, jag har haft en dröm."

Hur länge? Vad finns det i hjärtat hos profeterna, lögnprofeterna, de som profeterar sina egna hjärtans svek?

De tänker att de genom sina drömmar, som de berättar för varandra, skall få mitt folk att glömma mitt namn, liksom deras fäder glömde mitt namn för Baal.
"
....

Jeremia 14:14

"Men HERREN sade till mig: Profeterna profeterar lögn i mitt namn. Jag har inte sänt dem eller givit dem någon befallning eller talat till dem.

Falska syner, tomma spådomar, löst prat och sina egna hjärtans svek är vad de profeterar för er."


.............................

Kommentarer
Postat av: william nielsen

Jesus manifestationen? Förstår vi nu varför vi ser så lite av Guds kraft i det här landet? Vi har försökt evangelisera och vinna människor till Guds rike med köttets gärningar gömda bakom religiösa handlingar och Guds Ord.



Vi har trott att kunskapen, krigande i anden, kristna manifestationer, ekumenik mm skall vinna Sverige för Honom. Vi har satsat på allt tryggt, säkert och vackert vi kan göra i oss själva.



Utom det väsentligaste av allt, det vi inte förmår i oss själva, att stadfästa Ordet och förkunnelsen i Ande och kraft och det i våra personliga liv.

Till det behöver vi  den helige Ande som hjälpare! 



Joh15:26 "När Hjälparen kommer, som jag skall sända er från Fadern, sanningens Ande som utgår från Fadern, då skall Han vittna om mig".



Gal 5:17 ”Köttet är fiende till Anden och Anden till köttet. De två ligger i strid så att ni inte kan göra vad ni vill”. Den Helige Andes namn och titel är just den Helige Ande.



Den helige Ande vägrar i sin helighet att manifestera sig genom människor som har kärlek till något av Gal 5:19-21 praktiserande i sitt liv. Han vägrar att backa upp våra smart uträknade idéer om hur det skall gå till. Han vägrar att ge sig till känna genom någon annans direktiv än Jesus Kristus.



Han vägrar att bli spring pojke åt samfund och kyrkor. Den enda uppgift Han har och kommer att genomföra, det är att manifestera det Gud vill – att upphöja och ära Jesus Kristus.



Vill vi ha väckelse i våra egna liv så är det på tiden att vi bekänner det som synd att vi velat ta över den helige Andes funktion. Att vi i stället har förtröstat på våra egna planer att bygga Guds rike och samtidigt velat ta äran ifrån Jesus Kristus.



Vi har missat och förstört det mesta av vad vi fått i våra händer och kallar det kristendom, sedan undrar vi och skyller på Gud varför det inte är väckelse!

2012-05-11 @ 23:28:04
Postat av: Deborah

William!



Tack för din klarsynta kommentar.



Varma hälsningar..... D

2012-05-12 @ 10:40:10
Postat av: S-E Sköld

Det är en religiös, läromässig pyttipanna, bestående av bl.a. dödas ben - reliker - och en Maria, Jesu mor, som inte återfinns i Bibeln, plus en hel del annat för själen skadligt.



JESUS har inte sänt någonting sådan. Hans tal är Ja eller Nej, och i Uppenbarelsebokens sändebrev framgår hur Han talar -och hur Han ser på lärofrågor.

2012-05-12 @ 14:21:23
Postat av: Maria

Hej Deborah Jag instämmer i de kommentarer som finns här om katolicismen och Jesus manifestationen. När ska man förstå hur det egentligen hänger ihop. Det finns många talare där den 17 maj som jag inte anser ska vara där, eller en manifestation som inte ger det den skulle kunna göra.Samfunden och kyrkorna vet inte vad de gör, tåget till Rom börjar bli fullsatt och det kommer fler tåg och snart är Sverige förändrat och skövlat på den lilla tro som finns nu.
Gud välsigne. /FRID. /Maria

2014-05-03 @ 18:46:45
URL: http://gospel.jesuslever.eu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kristen Topplista från Jesussajten.se