+ Att inte följa strömmen utan - "Följ Ordet!"


Många åberopar 'framstående' männsikors ord som ledande auktoritet i fråga om tron.

Då gäller det att se upp! Endast Guds eget Ord gäller:

....

2Tim.2:8  "Tänk på Jesus Kristus, som är uppstånden från de döda och som har kommit av Davids släkt enligt det evangelium jag predikar.


I dess tjänst är det jag lider och till och med bär bojor som en förbrytare. Men Guds ord bär inte bojor.

Därför uthärdar jag allt för de utvaldas skull, för att de skall vinna frälsningen i Kristus Jesus och den eviga härligheten.

Det ordet är att lita på. Ty har vi dött med honom, skall vi också leva med honom.

Härdar vi ut, skall vi också regera med honom. Förnekar vi honom, skall han också förneka oss."


..............................

Kommentarer
Postat av: Deborah

Lennart, broder! ... Det är seger alla dagar, för Herren är Kung! Roligt att höra från dig. ... Du har alldeles rätt - man ska dra ut ur mörkret. ... Det viktigaste är att man inte har anseende till personer utan följer Lammet, kosta vad det kosta vill. ... Hellre ensam i öknen men med Herren än vid ett dukat bord tillsammans med fienden. .... Varma hälsningar! ... :-)

2012-01-19 @ 18:21:55
Postat av: S-E Sköld

De flesta - för att inte säga alla - av nutida, kristna ledare, verkar föreställa sig, att Guds Ord - Bibeln - är någon form av debattinlägg från Gud, när Ordet i själva verket är vägledning och byggnadsritningar, från Den Allvetande.



Lewi Pethrus hörde till dem som byggde mer än debatterade, likaså Noa och Mose.

2012-01-20 @ 15:52:11
Postat av: Deborah

S-E! ... Det är precis så som du skriver... Det var i alla fall roligt att du 'tittade in' på bloggen. ... Vi fortsätter att behålla fältet! ... Herren är med dig! :-)

2012-01-20 @ 21:54:09
Postat av: Hulda

Hej Deborah



undrar vad som händer på Berndts sida? känns konstigt. kan inte annat säga än att jag ser.



Gud välsigna dig



mvh Hulda

2012-01-21 @ 06:04:06
Postat av: S-E Sköld

Predikanterna, Ordets tjänare och förvaltare, förvaltar för folkets räkning det viktigaste som finns under solen, nämligen "vägen till livet och vägen till döden",



men den för alla människor helt livsavgörande sanningen, undanhåller de dem, för att i stället ägna sig åt en hel del annat, t.ex. utbildnings -och organisationsfrågor.



För en tid sedan skrev Pelle Hörnmark på sin blogg - från sin minaret - att "livet är fest", men den festen delar inte alla människor med honom, och framförallt inte de som går förlorade på grund av hans och många andra predikanters underlåtenhet att "predika allt Guds rådslut" för dem, allt Guds Ord: även de obekväma, som inte kittlar någon i öronen att höra.

2012-01-21 @ 07:45:21
Postat av: Deborah

Kära syster, Hulda! ... Det som händer är att Herren avslöjar hjärtats uppsåt och tankar... Det är ingen lek eller fest, om någon trodde det. ... Tiden, då många fick för sig att haltandet på båda sidor skulle gå Herren Jesus obemärkt förbi - den tiden är över. ... Vad vi får lära det är att Lyda Honom allena utan att fastna i diket som heter "att ha anseende till personen." ... .... Dubbla lojaliteter, undervisar Ordet, leder till kompromiss med Guds rådslut och Förbundsbrott med eviga konsekvenser. .... Herren vill rädda liv och då är endast Sanningen som kan sätta oss fria! ... Älskar man inte Sanningen - så blir man förblindad och bedragen av LÖGNEN.... Det kan inte vara på det sättet i vandringen med Herren, att vi behåller "bara lite kött kvar" och att vi överger Den Sunda Läran. ..... Hulda! Fortsätt att predika Ordet! ... Herren är med dig! ..... Varma hälsningar!

2012-01-21 @ 10:03:58
Postat av: Kenneth

Hej! Jag upplever också att något är på fel väg på Berndts sida.Jag blev 'glad' att du reagerar Hulda.Känner stort förtroende för det du skriver på din blogg.

2012-01-21 @ 16:35:59
Postat av: Deborah

Kenneth! ... Du har en biblisk inställning till prövningen av olika påståenden. ... Du prövar med Ordet på egen hand och kollar om det förhåller sig så, vilket har med sig en stor välsignelse. .... Ingen bör någonsin vara ute efter att osakligt fälla någon annan (subjektivt) utan vi är ålagda av Herren att pröva olika läror med Skriften > objektivt. ..... Det är alltid och ytterst bara Skriften själv som ger svar på våra frågor och det är detta du försöker gå efter. .... Varma hälsningar!

2012-01-21 @ 17:06:47
Postat av: Hulda

Tack Deborah och Kenneth

2012-01-22 @ 09:15:21
URL: http://hulda777.wordpress.com/
Postat av: Deborah

Hulda! ... Herren är med dig - det är bara att fortsätta och vara trofast i Förbundet. ... Hyckleri må vi akta oss för. ... ..... // I Herren - Deborah

2012-01-22 @ 12:06:37
Postat av: Lennart Svensson

Hej Deborah!



Givetvis så har Du rätt till stor del ang. "smicker".

En anledning till att jag skrev ett inlägg, var att

jag och Berdnt diskuterat min närvaro förut på Mamres blogg via mail-korrenspondens och när Berdnt kommenterade min kommentar där på sin blogg, tänkte jag skriva ett svar.

Däremot tänker jag inte skriva där vidare.

Ånej, tänker inte du skriva där, så gör jag inte det heller.

Har de skymfat dig, så har de skymfat mig också.

Jag tycker Berdnt är skyldig dig en ursäkt ang. den kommentar Han skrev som fick dig att lämna.



Samtidigt så har jag en stor kärlek till Berdnt som pastor. Jag har hela mitt kristna liv haft problem med präster och pastorer, men Berdnt har gjort en sak gentemot mig, som aldrig någon kristen präst eller pastor gjort, något väldigt positivt.



Samtidigt har jag väldigt stor respekt för Guds-kvinnor som du Deborah (fall nu inte för smickret,ha-ha)

Det är tack vare Guds-kvinnor som undervisade mig när jag var nyfrälst, som jag är frälst idag.

Jag var 19 år, och hon som vann mig för Gud och undervisade mig var 28 år.

Jag tyckte hon var en gammal tant, ha-ha.



Jag har tyckt om Kenneths kommentarer på Berdnts blogg och han har rätt att det är något som inte stämmer på Berdnts sida. Det är viss aktivitet där, som kristna inte har någon kunskap om.



T.ex jag lämnade in ett böne-ämne, kanske bland ett av de allvarligaste som jag upplevt,

jag håller på att be för en flicka, 1½ år, som har en hjärn-tumör och som jag ville ha hjälp med.

Det kom inte med på Berdnts sida "akut böne-ämne"

trots att jag fick kvitto på mottagande.

Det gjorde mig lite förvånad.



Sedan gjorde Gud klart för mig, att det var Herren själv, som inte ville ha det böne-ämnet där.

Jag har också fått positiva nyheter ang. flickan att hon är nästan helad fullt ut.Amen!



Gud Välsigne Dig!



mvh Lennart.S

2012-01-22 @ 14:23:26
Postat av: Deborah

Lennart! .... Det är bra det. ... Vi måste veta vikten av att Behålla Fältet och inte ge efter kött. Från grekiskan rakt översatt står det till och med > Stå Upprätt!.... Dvs. inte svaja hit och dit... Och vi får inte glömma att Herren Jesus visade sig Först för Kvinnorna! ... Bara det är ju ett helt ämne i sig att utforska, för det ligger en stor visdom däri.... Mvh - I Herren. :-)

2012-01-22 @ 15:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kristen Topplista från Jesussajten.se