+ En manifestation i hedendom, snarare...

Bara för att någon säger, att 'detta är manifestation i kristen tro', så behöver det inte vara sant.

Det är inte heller mängden som avgör sanningshalten - snarare bygger man på mass-känslor och inte 'på tro'. Att manifestera 'tro' är inte samma sak som att vandra i Trons Lydnad.

Avgörande för all prövning av den sanna tron är endast Skriften.

1Kung.22:2 "Men under det tredje året for Josafat, Juda kung, ner till Israels kung. Och Israels kung sade till sina tjänare: "Ni vet ju att Ramot i Gilead tillhör oss. Ändå sitter vi här lugnt och tar det inte ifrån kungen i Aram."

Han frågade Josafat: "Vill du dra ut med mig för att belägra Ramot i Gilead?" Josafat svarade Israels kung: "Jag som du, mitt folk som ditt folk, mina hästar som dina hästar!"

Men Josafat sade till Israels kung: "Fråga dock först HERREN om detta!"

Då samlade Israels kung profeterna, omkring fyrahundra män, och frågade dem: "Skall jag dra ut mot Ramot i Gilead för att belägra det, eller skall jag låta bli?" De svarade: "Drag dit upp. HERREN skall ge det i konungens hand."

Men Josafat sade: "Finns det inte längre någon HERRENS profet här, så att vi kan fråga genom honom?"

Israels kung svarade Josafat: "Här finns ännu en man, Mika, Jimlas son. Genom honom kan vi fråga HERREN. Men jag hatar honom, för han profeterar aldrig lycka åt mig utan bara olycka." Josafat sade: "Konungen skall inte säga så."
......

Slutsats: kunde fyra hundra... 'profeter' ha fel?
.................................................................

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=266711

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kristen Topplista från Jesussajten.se