+ Jes.28:15 "...vi har ingått ett fördrag med dödsriket..."


JESAJA 28:15  "Ni säger: "Vi har slutit förbund med döden, vi har ingått fördrag med dödsriket. När gisslet far fram som en översvämmande flod, skall det inte nå oss, ty vi har gjort lögnen till vår tillflykt, falskheten till vårt gömställe."

Därför säger Herren HERREN så: Se, jag har lagt en grundsten i Sion, en beprövad sten, en dyrbar hörnsten, en fast grundval. Den som tror på den behöver inte fly.

Och jag skall låta rätten vara mätsnöret och rättfärdigheten sänklodet. Hagel skall slå ner lögnens tillflykt, vatten skall skölja bort gömstället."

...............................


Kommentarer
Postat av: S-E Sköld

Öppet brev till Pelle Hörnmark, 2011-12-27



Pelle - Broder!



Det är dags nu för Andens folk - inom samfundet Pingst - att återvända till sina egna källor -och till Bibelns byggnadsritningar! till de ritningar som den gamla pingströrelsen hade, fram till Jack-Tommys, Sten-Gunnars -och Din tid, för Du lyssnar inte, Pelle!



Det enda som behövs, är att ledare för den rörelseriktningen - återtåget, till husets ingång - träder fram och jag tror och är övertygad, att de finns.



Under avfallstiden på Elia tid, hade Gud gömt undan sådana som stod i samma ande som Elia, och sådana som står i samma Ande, som de som började bygga Pingströrelsen - Lewi Pethrus och hans samtida och generationen efter dem - tror jag Gud har också idag, och Du är inte en av dem!



Andens barn kan inte i längden acceptera, att bli styrda och ledda av köttsliga ledare, som styrker orättrådigheten, villolärare bl.a. och därmed deras läror - katolicismens trolldom - men står emot Andens tal.



Jag tror och tänker, att tiden är inne för ett återtåg: för Andens folk, för att återta förlorad, andlig mark, för att sedan gå framåt igen, under Andens ledning, profetisk ledning. Och inte längre ledas av avfälligheten, köttsligheten!



JESUS: "Köttet är till

inget gagn, de ord jag

talar är ande och liv".



Önskar Dig och de Dina Ett Gott Nytt 2012!



S-E



2011-12-27 @ 07:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kristen Topplista från Jesussajten.se