+ ...eller en kväll med Herren Jesus...

Ett 'rörande' reportage från "Kväll med Ulf Ekman"....

Men den som har öra - han hör och ser upp:

JEREMIA 2:4
"Hör HERRENS ord, ni av Jakobs hus, ni alla släkter av Israels hus.

Så säger HERREN: Vad har era fäder funnit hos mig som är orätt, eftersom de gick bort ifrån mig och följde värdelösa avgudar och själva blev värdelösa?

De frågade inte: "Var är HERREN, han som förde oss upp ur Egyptens land, han som ledde oss i öknen, det öde och oländiga landet, torkans och dödsskuggans land, det land där ingen färdas och där ingen människa bor?"

Jag förde er in i det bördiga landet och ni fick äta dess frukt och dess goda. Men när ni hade kommit dit orenade ni mitt land och gjorde min arvedel avskyvärd.

Prästerna frågade inte: "Var är HERREN?" De som hade hand om lagen kände mig inte, och herdarna var trolösa mot mig. Profeterna profeterade i Baals namn och följde sådana som inte kunde hjälpa."
...........
JESAJA 29:13 "Herren har sagt: Eftersom detta folk nalkas mig med sin mun och ärar mig med sina läppar men låter sitt hjärta vara långt ifrån mig, är fruktan för mig bara ett inlärt människobud.

Se, därför skall jag ännu en gång göra underbara ting med detta folk, ja, underbara och förunderliga. De visas vishet skall förgå, de förståndigas förstånd skall förmörkas.

Ve dem som går ner i djupen för att dölja sina rådslag för HERREN, som bedriver sina verk i mörkret och säger: "Vem ser oss, och vem känner oss?"
..............
http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=202423

Kommentarer
Postat av: Jim

Hej, käre broder i Kristus. Några frågor från mig som inte tycker att sola scriptura är en rimlig utgångspunkt.



- Hur kom du fram till dina åsikter och tankar?

- Vad finns det för belägg i Skriften för att den är allenarådande som verktyg för att nå kunskap av vem Gud är?

2010-02-13 @ 14:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kristen Topplista från Jesussajten.se