+ "Med sitt blod har Han frälst mig......"

Jonas Gardell i Dagen:

"Det var premiär för Gardells föreläsningsturné och han började lite trevande. Så småningom släppte han dock både bok och manus, skriver KT.

Han talade i en bisats om Jesus som en tandlös analfabet och i förtid åldrad "bonnig typ" från Galiléen.

- Tro inte allt jag säger, tänk själva, sa han flera gånger."
............................
Slutsats:
Det är fantastiskt, att Jonas Gardell vädjar till vårt förnuft: "Tänk själva".....

Och det är precis vad jag har gjort! Och vad jag har kommit fram till det är, att den där "tandlösa analfabeten och bonniga typen från Galiléen, Jesus" - Han gav sitt liv för mig och med sitt dyra blod har Han frälst mig, så att jag skulle leva...

Vilket jag tror att varken Jonas Gardell kommer att göra....eller någon annan, för den delen...

Lovat vare Herrens Namn i all evighet.

...........................................................
http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=165092


Kommentarer
Postat av: Patrik Tikkanen

Kort och gott! Slutsnackat!!!! ;)

2009-03-18 @ 21:12:24
URL: http://sanningellerpk.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kristen Topplista från Jesussajten.se