+ Vad Jesu lärjungar alltid bör tänka på....

Några tankar angående Pelle Hörnmarks val till Pingstledare....och en uppmaning, att be för honom oavbrutet!

Den fråga, som Pelle Hörnmark kommer att brottas med, är en fråga som alla pånyttfödda kristna brottas med också:


...Håller jag Förbundet med Herren genom daglig överlåtelse?....Eller kompromissar jag genom att följa människor mer än Gud (Guds Ord)?


...Förkunnar jag nödvändigheten för ofrälsta, att ta emot Jesus Kristus som min personlige frälsare - att bli född på nytt - och följa Hans bud/lära som lärjunge? ....Eller blandar jag ihop hedendom med frälsningsbudskapet och urvattnar Ordet genom diverse tillägg av främmande/falska läror?


...Är det profetiska Ordet den enda, högsta auktoriteten i mitt liv?....Eller anser jag, att några ikoner ‘kryddade' med lite rökelse från avgudadyrkan kan ‘piffa upp' den andliga atmosfären i jakten på övernaturliga manifestationer?


...Vill jag av hela mitt hjärta se människor befriade ifrån mörkrets makter? ....Eller anser jag, att lite ekumenik med vår själafiende inte är såå farligt?

.........osv

Må vi alla be till Herren om öppnade ögon och vilja till en överlåtelse. För på denna överlåtelse hänger många människors liv! Det går inte att blanda ihop mörker och ljus om man vill att människor ska verkligen bli fria ifrån både synd och djävulens snara.... "Må Kristi kärlek regera i våra hjärtan" till de förlorade och Hans sanning strömma ut och befria dem alla från träldomsok!
.......
http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=159310


Kommentarer
Postat av: S-E Sköld

Pelle Hörnmark är satt - efter eget medgivande - att leda ett människoverk/ett köttsligt olydnadsverk, Pingst-ffs, som stått Guds Ande och vilja emot alltsedan tanken att organisera pingströrelsen i Sverige till ett samfund föddes och slog rot i någon eller några människohjärnor. Alltsedan dess har pingstledarnas i Sverige kraft, arbete, omtanke och planering varit ockuperade av denna mänskliga idé: och mänskliga vägval.



Gud har satt stopptecken för detta ``babelstorn´´ många gånger och genom olika tjänare, bl.a. genom gudsmannen, församlingsledaren, aposteln, profeten och Lewi Pethrus medarbetaren Bo Hörnberg, men ingen av de ansvariga byggarna har velat lyssna.

2008-10-31 @ 18:06:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kristen Topplista från Jesussajten.se