+ Herren har redan smort 'en David' efter sitt hjärta!

Herrens vägar är inte våra vägar, halleluja! De som endast ärar HERREN Gud och inte sig själva eller andra, dessa vet hur och vart Andens vind blåser....

1Sam.16:10 "På detta sätt lät Isai sju av sina söner gå fram för Samuel; men Samuel sade till Isai: "HERREN har icke utvalt någon av dessa." Och Samuel frågade Isai: "Är detta alla ynglingarna?" Han svarade: "Ännu återstår den yngste, men han går nu i vall med fåren." Då sade Samuel till Isai: "Sänd åstad och hämta hit honom, ty vi skola icke sätta oss till bords, förrän han kommer hit."

Då sände han åstad och lät hämta honom, och han var ljuslätt och hade sköna ögon och ett fagert utseende. Och HERREN sade: "Stå upp och smörj honom, ty denne är det." Då tog Samuel sitt oljehorn och smorde honom mitt ibland hans bröder; och HERRENS Ande kom över David, från den dagen och allt framgent. Sedan stod Samuel upp och gick till Rama. Men sedan HERRENS Ande hade vikit ifrån Saul, kvaldes han av en ond ande från HERREN."
 ............
Så det spelar ingen roll, om Saul-själar anlitar, letar upp och rådfrågar spåkvinnor eller andebesvärjare!

1Sam.28:5-8 "Men när Saul såg filistéernas läger, fruktade han och förskräcktes högeligen i sitt hjärta. Och Saul frågade HERREN, men HERREN svarade honom icke, varken genom drömmar eller genom urim eller genom profeter. Då sade Saul till sina tjänare: "Sök upp åt mig någon andebesvärjerska, så vill jag gå till henne och fråga henne." Hans tjänare svarade honom: "I En-Dor finnes en andebesvärjerska." Då gjorde Saul sig oigenkännlig och tog på sig andra kläder och gick åstad med två män; och de kommo till kvinnan om natten. Och han sade: "Spå åt mig genom anden, och mana upp åt mig den jag säger dig."
..................
Just därför kan vi inte bara stå och gapa och svälja allting ockult! Nej! Vi skall förkunna HERRENS underbara Namn och seger över fienden!
Lovad vare HERREN!
............
http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=152846


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kristen Topplista från Jesussajten.se