+ Det börjar alltid med ett 'gott' syfte....

"50-årsfirande uppmärksammas med madonnor"...Citat ur artikeln: "Vårens första utställning hette Trasiga madonnor och bestod av Gunnila Astridsdotters Mariabilder, gjorda av skurtrasor. - Den rönte stor uppmärksamhet. En av hennes målningar köptes in och hänger nu över ljusbäraren i Mariakoret, berättar Mikael Mogren."
..........
Jeremia 7:16-19 "Så må du nu icke bedja för detta folk eller frambära någon klagan och förbön för dem eller lägga dig ut för dem hos mig, ty jag vill icke höra dig. Ser du icke vad de gör i Juda städer och på Jerusalems gator?

Barnen samlar tillhopa ved, fäderna tänder upp eld och kvinnorna knådar deg, allt för att baka offerkakor åt himmelens drottning; och drickoffer utgjuter de åt andra gudar, mig till sorg. Men är det då mig som de bereda sorg därmed, säger HERREN, och icke fastmer sig själva, så att de komma på skam?"
 .............

Jeremia 7:22-27 "Ty på den tid då jag förde edra fäder ut ur Egyptens land gav jag dem icke någon befallning eller något bud angående brännoffer och slaktoffer; utan detta var det bud jag gav dem: "Hör min röst, så vill jag vara eder Gud, och ni skall vara mitt folk; och vandra i allt på den väg som jag bjuder eder, på det att det må gå eder väl." Men de ville icke höra eller böja sitt öra till mig, utan vandrade efter sina egna rådslag, i sina onda hjärtans hårdhet, och veko tillbaka i stället för att gå framåt.
Allt ifrån den dag då edra fäder drog ut ur Egyptens land ända till nu har jag dag efter dag, titt och ofta, sänt till eder alla mina tjänare profeterna. Men man ville icke höra mig eller böja sitt öra till mig; de var hårdnackade och gjorde ännu mer ont än deras fäder. Och om du än säger dem allt detta, så skall de dock icke höra dig; och om du än ropar till dem, så skall de dock icke svara dig."
........

http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=152290


 


Kommentarer
Postat av: Sven-Erik Sköld

JESUSNAMNET är det ENDA namn som Gud gett till oss Människor, genom vilket vi kan komma fram till HONOM. Därför är det STRID om Det Namnet! Bl.a. på dessa två sätt:

1. Satan vill FÖRMINSKA Det Namnets betydelse, och det gör han bl.a. genom katolicismens uppräknande av många andra namn, människonamn, som påvar och s.k. helgon, ökenfäder och andra, och genom en gudinna vid namn Maria; en obiblisk Maria som står framför Jesus; man får gå till henne för att få hennes förböner inför sonen, som sägs vara Bibelns JESUS och vidare komma/tillbedja inför Gud med hjälp av olika ?hjälpmedel?, komplement, som reliker, amuletter, ikoner, rökelse, ritualer.

Denna Maria är f.ö. oftast avbildad som en stor moder, med ett litet s.k. jesusbarn i sin famn: bilden är ju ETT FALSARIUM, som varje annan bild av JESUS, men den målar bilden av en stor, god mor och hennes lilla son, och hon kallas dessutom också ?Guds moder?, som om Gud skulle ha någon mor; som ÄR till före allting annat.

2. Genom att sätta Namnet JESUS, på en obiblisk jesusgestalt; som t.ex. är fallet med Messianska rörelsens lära, eller som JDS-lärans jesusperson, som INTE avgjorde segern mot Satan och hans andehär på Golgata kors, då när Hans blod - Jesu blod - utgöts till frälsning för alla Människor:

detta FAKTUM vill satan/ormen med sitt KROSSADE HUVUD, d.v.s. krossade makt, komma förbi, genom att hävda och lära ut, att kampen FORTSATTE efter Jesu död, på satans hemmaplan, och därigenom FÖRMINSKAR han VÄRDET AV JESU BLOD och därmed också av Hans Namns betydelse.

?

När JESUS gav Sina första lärjungar uppdraget att gå ut för att göra alla folk till Hans lärjungar och utföra under och tecken, för att bekräfta budskapet, så var det i -och genom Jesu NAMN det skulle ske.

Det Namnet är borgensnamnet under alla Guds löften, som står i Bibeln, i Guds Ord, och något annat borgensnamn finns inte, och inget annat namn jämte Det Namnet heller.

Därav kampen kring just Det Namnet.

2008-04-19 @ 09:59:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kristen Topplista från Jesussajten.se